Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tänker jag också. Kan det vara så att folk inte känner varandra på samma sätt idag som för bara 20 år sedan? Idag så kan man ju bo brevid någon utan att ens hälsa på varnandra. Kanske är det det som är en bidragande faktor?
Mvh
Tora
Om det var en grannunge som jag kände och litade på - absolut! Bara roligt för dem och hunden att göra något nytt.
Men då ska det ju vara personer som jag vet lyder mina order och regler och som också har hundvana. Jag vet bara en person idag som jag skulle lita på.
Men nu har ju jag då en hund som går lös i området ibland, känner hundar och folk i området (vi bor i skogen) och som adrig varit aggressiv och dessutom är förarvek och därför är ganska lätt att kontrollera.
Bra sammanfattning.Jag litar på hunden, men inte på barnen.
Själv släpades jag runt av kvarterts hundar. Hur nån vågade släppa ut oss barn med de där hundarna begriper jag inte. Det är rena undret att inte någon kom till skada.
Jag med, och speciellt grannens golden retrievers var populära.Det är ganska så intressant att så många har svarat nekande. Jag kommer ihåg från när jag var lite att man sprang ut med alla hundarna i kvarteret. Det är en del här som också har gjort det. Vad är det som är skillnad mot nu och då?
Fast samma fenomen finns ju i hästvärlden också. När man var liten så var hästägarna bara glada om de fick lite avlastning. Idag är det få som ens vågar låta någon annan borsta hästen. Kanske är det samma fenomen där?
Mvh
Tora
Om någon ringer på er dörr och frågar om de får gå ut med er hund, vad svarar ni då?
Skulle ni släppa ut er hund med någon annan?