Tack för input!Jag tycker att det tex kan vara lämpligt att en nioåring får gå själv en stund. Tex att man bestämmer att om en timme/Ett par timmar så ska vi ses den tiden på det stället. Se till att mobilen är laddad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för input!Jag tycker att det tex kan vara lämpligt att en nioåring får gå själv en stund. Tex att man bestämmer att om en timme/Ett par timmar så ska vi ses den tiden på det stället. Se till att mobilen är laddad.
Tack för svar!Om du nu faktiskt inte ser några reella faror eller risker med det som hänt så tror jag att det bästa du kan göra är att bita ihop och låta pappan fatta besluten när han har barnet.
Jag menar alltså för din egen skull. Annars kanske pappan kommer och har åsikter om hur du fattar besluten när du har barnet…
Precis så jag känner och tänker.En pedofil försökte kidnappa mig i en klädbutik när jag var 7-8 år gammal och min morsa lämnade mig oövervakad i typ 5 minuter för att ta ut pengar i bankomaten utanför. Möjligen har den här händelsen gjort mig till en nojig förälder själv men jag tänker typ 12 år, minst. Finns gott om galningar därute, även om ungen är smart/mogen/självständig osv så kan skit hända.
Uppenbara risken att bli kidnappad?Jag tänker att mindre barn inte går själva pga att de kan irra bort sig, tappa bort telefonen, känna sig ensamma och otrygga. Sen är det ju (enligt mig) den uppenbara risken att bli bortförd/kidnappad.
Ja, det är ju inte så att barn automatiskt blir ansvarstagande vuxna som helt ska klara livet på egen hand vid 18.Uppenbara risken att bli kidnappad?
Det är ju inte direkt ett stort problem i Sverige att barn blir kidnappade på varuhus.
Tappar man bort sig i en butik får hen väl ta sin telefon och ringa och säga "jag står vid klädavdelningen, kom och hämta mig"?
Vi pratar om en, vad jag förstår, nomalbegåvad 9åring. Inte en fyraåring...
Pappan var också i butiken under tiden men de gick inte tillsammans. Hon fick gå själv hela tiden inne på Gekås.
Jag ser hur många scenario som helst som hade kunnat gå fel. Sen tänker jag överlag att ett barn som ännu inte fyllt tonår alltid ska ha en känd vuxen nära sig för trygghet mm. Men jag frågar för perspektiv så är tacksam för era svar.
Du känner ditt barn bäst. För egen del hade jag inte tvekat alls. Med en kavat avkomma som antagligen klarat sig bättre i en sån omgivning än jag skulle göraPappan var också i butiken under tiden men de gick inte tillsammans. Hon fick gå själv hela tiden inne på Gekås.
Jag ser hur många scenario som helst som hade kunnat gå fel. Sen tänker jag överlag att ett barn som ännu inte fyllt tonår alltid ska ha en känd vuxen nära sig för trygghet mm. Men jag frågar för perspektiv så är tacksam för era svar.
Du känner ditt barn bäst. För egen del hade jag inte tvekat alls. Med en kavat avkomma som antagligen klarat sig bättre i en sån omgivning än jag skulle göra
Är ungen blyg och osjälvständig hade jag tänkt annorlunda.
Kidnappning känns som ett helt utomjordisk scenario? Har nån ens hört talas om bortförande av en nioårig i Sverige?