fysisk / Psykisk träning

Sv: fysisk / Psykisk träning

Hörredu, har du träffat på en Staff om vintern/hösten :p ?

Jag har hittills inte träffat på en enda Staff som tyckt att regn och blåst är: a piece of cake ;)

Dom har ju ingen underull alls och är ofta väldigt nakna på magen, ljumskar och armhålor ( Zaga är även ganska kal bakom hennes öron ).

Jag förstår att hon fryser i Göteborg om vintern när hon inte bär täcke, fast Staffar är ganska löjliga/töntiga också så jag försöker härda henne lite eftersom man ändå inte får tävla med täcke.

Senast ändrad:

jaha, det hade jag ingen aning om. Vad spännande.

Jag tänker att typ rottisar är ungefär lika korthåriga men det stämmer alltså inte?

varför får man inte tävla med täcke?

Rottweiler har underull liksom Labradoren, Staffen har ingen underull alls :)

Jag vet inte varför, det ses väl som störande/skymmande/hjälpmedel kanske ?

underull? hm... det är alltså det som fastnar på kläderna.

Skulle jag vilja fuska skulle jag nog välja något bättre än ett täcke.
Är det så i alla discipliner?

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 450
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar