Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ledsen att säga det ,men har har hon i aveln att göra ?
Både med tanke på sin extriör ,ben och sen skada att vet säger att det är en fraktur/skada kan ju stämma men om det då finns en svaghet i hennes benställning som gjorde att hon hade en svag punkt och därmed fick sin fraktur ...
Vad gör att du absolut anser att hon är värd att avla på ?
Jag hade ett sto för många år sedan som jag betäckte med Testarossa . Hon fick ett sto som jag även sen betäckte med Kaliber .
Testarossa stoet var halt som 4 åring och redan betäckt med kaliber .
Testarossa stoet togs bort som 4 åring och hennes dotter även hon sen som 4 åring och jag kan säga att på den tiden kunde jag räkna upp 15-20 avkommor som togs bort av denna hingst .
Därav tycker jag att du verkligen skall fråga dig vad som är så viktigt att ditt sto ska föra sina gener vidare och om det är värt att stå om några år med ytterligare en avkomma som inte är som den ska för denna avkomma ärvde sin mors ben .
Ibland blir en avkomma inte som den ska ,dock är det ingen ursäkt att fortsätta avla för att avkomman inte går att rida på ???
Ska du avla ta en avkomma på Mormor sto som är hel och trevlig enligt dig själv och framför allt frisk .
Önskar dig lycka Mia
Jag förstår din fråga, och jag har själv funderat över det.
Jag är medveten om att det blir sådana här diskussioner här på Buke och jag ställer frågor för att jag vill ha ärliga svar. Vet att man inte alltid får de svar som är lättast att ta här. Jag är själv en av dem som svarar ärligt när jag svarar.
Vill bara säga: till din inställning! Det är så himla lätt att man frågar, tar till sig guldet och blir förbannad över leran...
Jag har ju följt din tjej lite i 08-tråden och tycker det verkar vara en himla trevlig häst! Tyvärr är det ju inte bara det som spelar in... Men varför inte diskutera med samma veterinärer som du tidigare nämnde och fråga rent krasst vad de tror om benställningen? Om de tror att skadan har/kan ha uppkommit till följd av dåliga ben skulle jag inte ha betäckt, även om det var min lilla guldklimp. Ibland måste man ju (tyvärr) se skogen bakom alla dess träd!
Känner att jag måste förtydliga hur jag menar exteriört, en stor 3-åring som är född lite sent på året som får omdömmena:Jag är ledsen att säga det ,men har har hon i aveln att göra ?
Både med tanke på sin extriör ,ben och sen skada att vet säger att det är en fraktur/skada kan ju stämma men om det då finns en svaghet i hennes benställning som gjorde att hon hade en svag punkt och därmed fick sin fraktur ...
Vad gör att du absolut anser att hon är värd att avla på ?
..