Sv: Funderingar Hingstval 2012
Kl*
Jag skulle hemskt gärna vilja leasa min fd foderhäst för betäckning. Det blir, om jag får som jag vill, -12 eller -13.
Stoet ifråga är; e: Feliciano ue: Kaliber
Jag är väldigt förtjust i Cellestial men tycker att det är ett lite för oskrivet kort då det saknas (eller jag har inre hittat iaf) siffror på gångarter och exteriören. Sen är han kanske ine fullt så smäcker som man hade önskat och lite grov över bålen.
borttagna stulna foton
Stoet är ganska litet, ca 162-163, och ngn framtung eller ja, det är lite omdiskuterat om hon verkligen är det, egentligen.
Hon har liksom sin far ett väldigt framträdande bröstben och bred bringa vilket gör att hon ser lite lågställd ut, vilket hon kanske inte är egentligen.
Vill ha en hopphingst med bra gångarter och av högställd typ, gärna lite smäckrare och storek större. Skimmel hade inte varit fel
Då stoet ifråga är det snällaste och socialaste som har vandrat på ett par hovar så spelar temperamentet inte så stor roll, lite mer attityd hade kanske inte skadat
Så jag undrar helt enkelt om det är ngn som har lite tips på hingstar som mkan stämma in på mina kriterier? Är det ngn speciell blodslinje som passar till Feliciano (Irco-blodet)?
Hade lite tankar på Briar en svag sekund men jag vet inte om han kanske är för grov...
Drömmen hade ju varit att betäcka med Contendro I... En vacker dag ska jag ha en e: Contendro I
Hade gärna velat betäcka med honom men han är för det första lite liten kanske och lite för krallig.