Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Jag tycker du ska samla ork och iaf prova greja:D Tror verkligen han hade kompletterat din på ett ypperligt sätt!!

Vi får vänta och se... Frakturen uppkom, eller ja upptäcktes i slutet av mars. Prognosen blev 3 månader minst, med boxvila till en början och senare utevistelse i stillhet.
Nu nästan 7 månader senare är frakturen fortfarande inte läkt helt, även om den är på god väg. Dock har det uppkommit en pålagring i hovleden. Prognosen är nu osäker...
Jag har ingen aning om vad en pålagring i hovleden kan leda till och hur den kommer att påverka senare. Någon som har erfarenhet??
Eftersom jag inte har möjlighet att delta på undersökningarna har jag inte allt underlag idag...

Även om hon inte blir helt återställd vill jag köpa henne och avla på och ha som promenadhäst. Och om hon blir återställd ska jag köpa henne då med :angel: Det är konstigt hur en häst kan stjäla ens hjärta...
Anledningen till att jag inte har henne nu är ekonomi och ja, jag bor i Sthlm just nu så det är svårare att ha henne nu än när jag gick i skolan på Bollerup. (ägaren är en släkting)

Jag med! Även om man vid den här tidpunkten är ganska likgiltig. Innan frakturen konstaterades var det en hel del andra saker som drabbat pållan under vintern. Matvägran, mugg, kot- och hovledsinflamationer, tappskor... Så när frakturen kom och sen blev "värre" blev man liksom avtrubbad...
Men än hopas jag, trots allt! Även om jag har blivit mer realistisk.

Betäckas ska hon iaf, även om det kanske inte blir på ngra år om hon blir friskförklarad och återställd :)

Några nya hingsttankar? :idea:

Nja... Fick upp ögonen för chicos boy, men just nu tror jag ändå det lutar mest år Hampton. Skulle vara så kul att prova gångartshingst, men vill att den ska kunna hoppa oxå, och ha bra skalle, och Hampton verkar ha allt jag letar efter. Tycker han har bra mekanik i bakbenen och hoppar trevligt och rör sig väl genom ryggen.

Inga nya hingsttankar här. Jag tycker det är svårt att hitta någon ponnyhingst som
inte är FS Champion De Luxe eller FS Dont Worry som rör sig bättre än den jag valt för i år. :p

Åhh när han stäcker ut där i skogskanten:love: Jag får rysningar, vilken galopp!

Men jag håller fortfarande på Hampton!;)

ja jäklars !

OM jag betäcker flt stoet så känns ju han som en minst sagt spännande kandidat - lite wild and crazy !

Jo han är kalas och tror han skulle matcha ditt fullblodssto fint. En ädel avkomma:bow:

kl. Jag kommer inte betäcka mitt sto 2012. Med ett årsföl och ett dräktigt sto blir summan 3 hästar och en för mycket.
Men undrar vem som ska säljas.. antagligen HC bebben som väntas titta ut 2012.. men inget bestämt.

Funderingar har jag till framtiden ändå såklart och jag är extremt sugen på att testa donnerhall-blodet på damen!:love:

Roligt att ni tycker det! Jag gillar oxå honom så han skrivs upp på min lilla hingstlista, fast jag tror jag bestämt mig för Hampton till nästa år...

Har förresten en liten film på när jag trimmade henne på ridbanan häromdagen, lite konstigt format, vi har blivit lite hoptryckta, men ändå:D Tycker hon har bra mekanik i bakbenen! Gillar det hos henne. Sen skulle hon ju kunnat ha lite flashigare framben, fast inget jäkla bensprattel :D

http://www.youtube.com/watch?v=1r-WIna2_sA

Står två stycken Donnerfly hästar på ridskolan där jag vikarierar ibland... De är egentligen "misstag" då uppfödaren ville lägga quidam de revel på sina ston tror jag, men det tog sig inte och då blev erbjudna Donnerfly tillslut för att stona inte skulle gå tomma. Två av de fölen hamnade sen tillslut på ridskolan. En som är privathäst är lättare i typen och har en del nerv, Racot som morfar, den andra ser lite ut som en köttbulle, är åt det mer lugnare hållet och har cannonball som morfar. Men det de båda har gemensamt är mycket trevlig bakbensaktivitet och båda hoppar trevligt. En A-tränare i fälttävlan har sagt om ridskolehästen att den skulle kunna bli en trevlig häst i terrängen även om den är lite i det tyngsta laget.

Är ju inte samma hingst men samma blod, tänkte det kunde vara lite intressant. Det roliga är att de är så olika på marken, men när de rör sig så ser man att de har samma bakben och ryggverksamhet.

Det är många Donnerhallavkommor som hoppar bra!

Tex den som gör mig och Charlottee så sugen på blodet :D

Jag har börjat kolla efter alternativ till Skovens Rafael med tanke på att han bara fanns på fryst i år. Blev lite sugen på Sohn der sonne men lite tveksam eftersom han är så ny och så pass liten.
Har börjat snegla på Bocelli men där är väl risken att han tas ur aveln tidigt pga OS.

*kl*
Jag funderar på att kanske lägga Simberg Superman på mitt welshsto. Mitt stos helsyster är mamma till segraren i 3-årsfinalen i hoppning kat B i år. Jag menar - varför inte härma andras lyckade kombinationer? ;)

Sir Donnerhall är min favorit efter Quaterback. :love:

Jag har försökt övertala min f.d. stallägare att välja honom till sitt söta Breitling sto som ska betäckas nästa år! :d

Den är verkligen helt fantastisk fin på de bilder jag sett.
Har du någon film på honom?

Tyvärr inte. Tänkte jag ska göra en liten hingstturné i vår för att se hingstarna live. Jag har några som jag är väldigt intresserad av.
Högst troligen tar jag min filmkamera med så kanske jag lägger på youtube sen :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka