Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Det är många Donnerhallavkommor som hoppar bra!

Tex den som gör mig och Charlottee så sugen på blodet :D

Jag har börjat kolla efter alternativ till Skovens Rafael med tanke på att han bara fanns på fryst i år. Blev lite sugen på Sohn der sonne men lite tveksam eftersom han är så ny och så pass liten.
Har börjat snegla på Bocelli men där är väl risken att han tas ur aveln tidigt pga OS.

Tror du inte Bellagio skulle matcha din lilla dam? Bra typ med uppförsbacke och lång hals! :)

Är inte så mkt för Bocelli typmässigt men på ditt nätta sto så kanske..

Nja. För brun och jag vill ha ett mjukare, mer gungande rörelsemönster.

Vad är det med hans typ du inte gillar?
Såg bocelli i somras och då var han riktigt snygg, lite väl mycket hingsnacke kanske.

Har sett några bocelli -xx och tycker de är riktigt fina. Men Rafael är fortfarande favorit ;)

Fidertanz på fulllbod! Har nog förlorat RebeccaJoli men ååååå vad jag skulle vilja se ett Fidertanz-xx föl!!!

Förtrösta icke min sköna! Fidertanz står med på listan :D Föl-filmen sålde mig totalt :D Fast först Hampton! :D

Men Ponte ska ju tvunget ha en fux, så fidde blir oxå för brun skulle jag tro :D

Jag såg ju honom uppställd hemma i hans box och han var rejäl, men som sagt till ett xx-sto så.. i övrigt är det ju en jättefin hingst som verkligen bevisat sig!

psst, din prinsessa viskade i mitt öra och hon vill dejta han som börjar på Z!;):D

Som är en jättefin hingst men som inte kompletterar henne alls.
Vi behöver inte mer stupande kors liksom ;)

Vi behöver stora, mjuka gångarter och lite längre kropp.
Och mer Donnerhall än Jazz i huvudet ;)

Det kan råka vara Zuidenwind som Charlottees högt älskade föl är efter ;)
Var jag garanterad den urläckra mörka fuxfärgen Charlottee fick så kanske.

Ja visst är jag snål som inte lägger 16 lax på ett språng på en äldre förstföderska ;)

Ja herregud, du borde skämnmas så snål du är! ;)

Det var det jag misstänkte ;) gällande hingsten alltså :D

Jag är såååå kär i honom! Men har sett honom hoppa för lite för att våga chansa iår, men han står på min lista! Och färgen är :love:

Jag funderar lite på att lägga en welsh på mitt ena sto nästa år. Har kollat på Simbergs Superman men även sneglat lite på hans far Simbergs Hobnob.
Jag har långt till Superman och om jag fattat det hela rätt så finns han inte på semin?

Nej, han står på naturlig tror jag. De flesta welsharna gör det, fast man vet ju aldrig vad som händer till nästa säsong. Vad är det för sto du ska betäcka ? *nyfiken*

Det kan "råka" vara Zuidenwind.. underbar hingst!!:love:;)

Han verkar faktiskt lämna mkt mörka fuxar..

Vill ha en bra front och jag tycker Belamour är lite för framtung och trist.
Jag låter nog virrig ibland men jag skulle gärna få fram en som liknar Sds.

Floricello har jag inte ens tänkt på! tack :)

Egentligen gick jag lite ifrån min princip att jag skulle ha en dressyrhingst som kunde hoppa när jag lade Floricello på min, men allt annat stämde bra. Och så kändes det rätt i hjärtat :love:

Stoet som är dräktigt är e. Bernstein - Zinsky xx och har tävlat enstjärning fälttävlan, betäcktes med Jaguar Mail första gången men resultatet som nu är tre år rör sig bättre än han hoppar. Så nu får vi se vad det kan bli av den med riktig gångartspappa :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka