Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

kl

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta, jag skäms nästan, så illa är det, men, är inte Sir Donnerhall väldigt fin? :o
Jag som är så trött på donnerhall-blod, men... han kan ju hoppa oxå!

http://www.youtube.com/watch?v=BOY0VH5vMRk

delvis *kl*

Hoppar in i denna tråd med då jag inte har en aning om vilken jag skall använda till mitt sto :crazy:

Men Sir Donnerhall verkar ju helt klart intressant även till ett fälttävlanssto.

Stoet jag har är okänd stam imp Irland gått msv dressyr, 135cm hoppning och svår fälttävlan. Rör sig bra lite grovt ansatt hals, rak och fin i benen.

Några förslag??

Hon har en väldigt fin avkomma e.Jaguar Mail

Lucky Point, Ludwigs Champion, Cohiba, Canterbury, Niveau, Bravour, Hip Hop.

Tänker hopphingstar som rör sig bra.

Och jag som lovade mig själv att INTE skulle bli löjligt förtjust i ännu en unghingst.
Satt och tittade på ClipMyHorse.tv och tappade hakan när nr 81 dök upp.

Men jäklar vad fin den var och den blev segerhingst vid NRW-körung i Münster-Handorf.
Hesselteichs Grimaldi heter den och rör sig helt fantastiskt.

Trodde först att det var en skimmel, men det var en isabell. Får jag ett stoföl efter
Stella så är det möjligt att Grimaldi en kandidat. :d

Jag gilllar Hip Hop men har hört att han kan lämna veka kotor med xx därför jag valt bort honom. Hade jag haft ett icke-fullblodssto hade jag tyckt han va intressant! Annars är jag ju nöjd med min Algot-unge :D Algot är liten, hur storleken blir på fölis är oklart, men han rör sig bra! 8-8-8 på fölvisningen :)

Lär väl bero på hur mamman ser ut?
Mitt xxsto har inga veka kotor utan snarare tvärtom.
Har svårt att tro att fölis skulle få veka pga mammas xxblod.

Och jag som lovade mig själv att INTE skulle bli löjligt förtjust i ännu en unghingst.
Satt och tittade på ClipMyHorse.tv och tappade hakan när nr 81 dök upp.

Men jäklar vad fin den var och den blev segerhingst vid NRW-körung i Münster-Handorf.
Hesselteichs Grimaldi heter den och rör sig helt fantastiskt.

Trodde först att det var en skimmel, men det var en isabell. Får jag ett stoföl efter
Stella så är det möjligt att Grimaldi en kandidat. :d

Såg honom också på premieringen och tänkte på dig direkt:p. Där är minsann tryck i dom bakbenen!!

*kl*

Har en språngavgift till godo och kommer därför att bli Cuper till Cortez stoet nästa år.

Till xx stoet blir det Noooog en ponny, läs welsh, misstänker jag.

Någon som annars har förslag till xx sto på 158, både rör sig bra och hoppar bra (inga häng i frambenen)

Spelar faktiskt ingen roll om det är dressyr el hopp för jag tror att hon kan tillföra nått i båda diciplinerna.
Om jag får önska så skulle det isf vara en rundare galopp, hon har typisk energisnål galoppör galopp..

Jag själv har en Odermus-avkomma som har fullblod på mammasidan :D

Sen tycker jag att jag har sett många Camaro M- xx avkommor, ex finns ju Castillio.

Calido själv har ju bra gångarter för att vara hopphäst så det var därför jag tänkte på de :D

kl

och jag har hittat en mörkfux till, Firenze. Inte direkt nåt wow men hört att ungarna är fina?

Visst var han flott!?

Jag som bestämt mig för att betäcka med en cob om jag ska betäcka igen nästa år.
Det vill säga, om det finns några fina att få tag i. :)

Många funderingar är det. Så här ser det ut just nu.

Sandro Hit stoet är jag inne på att kolla med de som har Dimaggio om det går att få doser hit. Eller om man ska köra något säkert kort som Don Romantic.

Dimaggio stoet vet jag inte om jag orkar med ett år till, så hon går kanske till sporten i stället. Om fölet efter Ampere blir bra så kanske man fortsätter på de linjerna. Lite idè torka

Roderik stoet är jag inne på Clearway

Caressini L stoet också Clearway

Cortez stoet kommer det nog bli Indoctro eller Cardento

Men som tur är så är det ganska många månader dit.

Ingen aning, har hört att måmnga xx-avkommer med Hiphop som fader haft veka kotor, Har inte sett mammorna, men tänker inte chansa eftersom mitt sto inte har veka kotor, men långa...

Inshallah de Muze ser jättefin ut :love: attans att han har For Pleasure som morfar annars kanske han hade kunnat vara något för mitt For Pleasure sto. Men det blir nog lite väl nära tror jag.... :crazy:

Inshallah de Muze ser jättefin ut :love: attans att han har For Pleasure som morfar annars kanske han hade kunnat vara något för mitt For Pleasure sto. Men det blir nog lite väl nära tror jag.... :crazy:

Ja visst för han :) Sen är det ju alltid en chansning med så unga hingstar, men finfina hingstar i flera led OCH ett bra möderne, det borde vara värt att chansa på ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka