Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon såg riktigt trevlig ut
KL
Jag har gått in i väggen helt. Ojjar mig bara för min tvååring så står still i hingsttankarna så kom gärna med förslag:
Sto nr 1: Weltbürger - Ganesco - Hertigen: 164 cm, GROV och tung modell på tant så vill "ädla" upp. Bra huvud och coolt psyke.
Sto nr 2: Nactus - Pontus - Chanteclair xx: 163 cm, gamla typen av halvblod, kortare ben. Bra psyke. Vill ha bra galopp och mer längd på ben.
Sto nr 3: Baloubet du Rouet - Phaeton x - Immer: 165 cm, nättare typ, mild i huvudet men lite nerv. Vill ha kortare rygg och mer lyft.
Sto nr 4: Quite Easy - Maraton - Galant: 164 cm, normal typ, superbra i psyket. Vill nog bara mest stärka bakbensteknik och något ädlare.
Sto nr 5: (selektionssto) Lasandos - Napoleon - Ceylon: 170 cm hög, ädlare och bra typ. Vill "våga" med henne
Sto nr 6: (09-an om hon finns kvar) Aerline H - Quite Easy - Maraton: ca 165 cm hög, bra modell med kort rygg och bra teknik så vill stärka.
Pust.. det var hela listan.. såg nu att jag har ett selektionssto.. vad innebär det? *helt missat och slår sig ner för surfa ASVH*
Gud va spännande om det funnits möjlighet att få in doser av Dimaggio!
Många funderingar är det. Så här ser det ut just nu.
Sandro Hit stoet är jag inne på att kolla med de som har Dimaggio om det går att få doser hit. Eller om man ska köra något säkert kort som Don Romantic.
Dimaggio stoet vet jag inte om jag orkar med ett år till, så hon går kanske till sporten i stället. Om fölet efter Ampere blir bra så kanske man fortsätter på de linjerna. Lite idè torka
Roderik stoet är jag inne på Clearway
Caressini L stoet också Clearway
Cortez stoet kommer det nog bli Indoctro eller Cardento
Men som tur är så är det ganska många månader dit.
Om det är Holsteinerhingsten Clearway,så vet du att han är död,va?
Som moderator påpekar jag att du inte får göra reklam för honom här då det bryter mot forumreglerna.
Görel, avelsmoderator
Själv så är jag löjligt förtjust i den här halvblodshingsten e. Fidermark.
Hade jag haft ett halvblod så hade jag slagit till på stört. Det är nästan så att man funderar på att betäcka ponnyn
med den här och chansa på att den eventuella avkomman inte blir en galning med ponnygång.
http://www.youtube.com/watch?v=6yaqsv1Dys8
Spännande stomaterial du har
Sto nr 4: En (36)? Syster med Quantum? u.Bordighera? Isåfall är hon halvsyster med mitt sto Frida (Tip Top - Maraton - Galant - Lansiär).
Funderingar: Temptation (fantastisk komb tidigare med (36).), Ampere, Sohn der Sonne (ädelhet), Sir Oldenburg (ädel, rörlig, hopp). Osäker på om Insterburg lämnar storlek då han själv enbart är 165cm hög. Presterat har han däremot gjort.
KL
Jag som trodde att jag hade mitt hingstval klart, men ack så fel jag hade. Ett-sto-licensen gör ju nu mina två favorithingstar tillgängliga till ett överkomligt pris. Jobbigt läge.
*knapp*
Mitt ena sto är just nu konvalecent med senskada, det lutar skarpt åt betäckning till våren (vilket enligt hennes veterinär, som också är seminvet, är okej. Hon är inte så skadad att hon är halt men det är stor risk att skadan går upp om hon rids och tränas annat än på skogsmullenivå).
Stoet är -97 e: Rambo-Caracas-Utrillo, tävlad 125 (tränad banor 145), debutant (började tävla 2010, kvalad lätt klass och tränad *) och LB dressyr (började tävla 2010, tränad LA, nosat på MSV). Korrekt ext, aldrig någonsin skadad utöver senskadan nu, rtg i ben och rygg och de är helt rena. Ett hjärta av guld, helt okomplicerad oavsett vad det gäller.
Svagheterna är en ganska markbunden galopp och inte alltid den bästa ryggverkan över hinder. Mkh 165-167 cm.
Har en avkomma -08 e: Aerline H som har bättre gång och hopp än henne men är lite känslig för nya miljöer. Visades på 3-års, var superspänd och tex rådjursgalopperade och travade in på hoppningen minst varannan gång Han fick samma ext-poäng som hon, 887. Gångarterna var han för spänd för att visa, fick en 6a för sin rådjursgalopp och 7-7 för travhoppningen.
I övrigt en mycket trevlig häst att hålla på med, okomplicerad att rida in och nu ser vi fram emot att se vad han kan göra på tävlingsbanan! Tanken är att han ska kunna gå både hoppning, dressyr och kanske lite låg fälttävlan. Mkh 163-164 cm.
Målet med avkomman är en multitalang som är lite större än -08an och med hoppning som "huvudgren". Vettigt huvud är viktigt.
Ang hingstar så är jag väldigt förtjust i alla Casir Ask-avkommor jag sett så därför står han högt på listan. Under Breeders blev jag lite kär i Corporal VDL och stammen där går inte av för hackor! Jag har lite fler på min lista men dessa två står högst.
Tar gärna emot tankar och hingsttips!