Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

hehe, dom flesta som "passar in" för har av någon anledning knappt haft ett vitt hårstrå. Har alltså inget alls emot en brun hingst men om de i alla fall kan ge lite vitt vore trevligt. Chico´s boy (men finns nog lite risk att bebis kommer se ut som en jätteponny med honom), Ludwigs Champion, Nobel och Canterbury har jag kikat på tidigare och även Sir Donnerhall (men är lite osäker på psyket där) och även Blickpunkt då han ska ha hoppat bra som yngre men svårt att hitta nåt om det.
Kanske även ska tillägga att hingsten inte bör vara allt för hårt linjeavlad på CdB då han finns i stoet också.

Senast ändrad:

*KL*

Kan inte bestämma mig så idag visade jag min yngsta (häst alltså - sto) bilder på hingstar.. hon pussade cici Senjor Ask.. så antar hon valde kille? :D

Bocelli?
Skovens Rafael

xxxxxx

Hoppar dom? Bocelli fick väl urusla löshoppningspoäng på bruks? Nu är jag inte ute efter att få fram ett hoppföl för svårklass med vill inte använda en helt hopplös dressyrhingst på ett sto med såpass bra hopphuvud som hon har.

Hoppar dom? Bocelli fick väl urusla löshoppningspoäng på bruks? Nu är jag inte ute efter att få fram ett hoppföl för svårklass med vill inte använda en helt hopplös dressyrhingst på ett sto med såpass bra hopphuvud som hon har.

Vad sägs om JJ Rayban? Eller Flore star? Verkar vara så fina i huvudet och kan räknas som dubbeltalanger. Lite unga förstås, men det kanske är värt chansen?
Fuxar dessutom ;)

Annars är jag väldigt förtjust i bruna Lucky point.

Fast Floré Star är svart, du kanske förväxlar honom med Floricello?

Bravour har trevlig exteriör, kan både hoppa och röra sig, och många vita strån har han också;)
Jag var funktionär när han visades på kvaliten förra året och han verkade mycket vettig i skallen.

Ja jag förväxlade färgen, men det var Flore star jag menade ändå. Han är ju svart som du säger :)

Men jag röstar allra mest på Lucky point ju mer jag tänker på det hela. Han passar in på det allt egentligen förutom att jag inte vet hur temperamentet blir på avkommorna. De två som jag träffat har varit väldigt trevliga och hingsten själv verkar vettig. Någon som har mer koll på LPs avkommors lynne?

Och jag måste få föreslå Lambourgini. Vacker som en dag, hoppar fint, rör sig härligt och kan ge en hel del vita tecken på det bruna ;)
Och berömd för att få coola avkommor. Minus är ju att han kan ge smått...

Jag har fött upp två efter Lambourgini, en är tre år och drygt 165, den andra är årsföl och det största av stoets föl, stoet är 166. De är visserligen helsyskon, men jag har aldrig vart med om mer lättlärda unghästar! Moderna i typen, luft och spänst i gången och dessutom kan de hoppa.

Lucky Point är jag också svag för, han är en av två på listan för mitt ungsto (Szkopul - Ceylon) som ska betäckas 2013.

Floricelli var jättesöt när han löshoppade på bruksprovet och åt upp blomsterdekorationerna, men hoppning verkade inte alls vara hans grej;)

Damino Har väll gett trevliga fronter ,frågan är varför han inte visas numer ?

Mia

Lucky Point kan säkert vara en idé men hittar ingen film där man kan se lite mer hur han rör sig. Det samma om JJ Rayban men där skulle jag i stället vilja se hur han hoppar.
Lambourgini går bort pga att han verkar lämna litet + att jag faktiskt inte sett något jag gillar efter honom. Nu har jag inte sett så många så jag kanske haft otur men den jag kommer ihåg bäst var för att den var rysligt ful och rörde sig mkt underligt. Snälla verkade dom dock vara allihop.

*kl*
Någon som har koll på Fairbanks?
Han är lite knepig att söka på eftersom det verkar finnas en knabstrupper med samma namn.

De avkommor jag sett hoppar helt ok för en hobbyryttare, tycker donnerhall verkar lämna spänst som ger en trevlig hoppning.
Quattro B, har jag kollat på, där har man verkligen dubbeltalang!

De avkommor jag sett hoppar helt ok för en hobbyryttare, tycker donnerhall verkar lämna spänst som ger en trevlig hoppning.
Quattro B, har jag kollat på, där har man verkligen dubbeltalang!

Quattro B är en ganska rejäl kille väl? Nog för att du har ett xx sto men tycker skovens skulle passa henne bättre:)

han har rätt rejäl hals men inte kortbent eller stubbig.
Ligger bakom Quaterback som är rätt lik honom.

Rafael är fortfarande förstavalet och Bocelli troligen tvåa.

han har rätt rejäl hals men inte kortbent eller stubbig.
Ligger bakom Quaterback som är rätt lik honom.

Rafael är fortfarande förstavalet och Bocelli troligen tvåa.

Fick i år ett underbart stoföl e Quattro B.Quattro är lite mullig idag,då han pensonerades för ngr år sedan.Han passar bäst till lite större,långlinjerade ston.Han är oxå ngt fransysk och uttåad fram annars korrekt och välbenad.
Lämnar oftast en mkt välansat hals med mkt överlinje.Hans avkommor är generellt betydligt lättare i typen än Quaterback.Hans avkommor födda här hemma har varit av mkt god typ och med bra benställ.Thomas Voss tävlar en underbar avkomma som heter AB 19 Gilet-mkt lik pappa:)

Kul att höra, mitt fullblod är varken stort eller långlinjerat.
Å andra sidan vill jag inte ha en så mycket högre häst men inte
en liten burk heller. Stoet är dock korrekt i benen.

Fick tipset pga hans bakben, vi behöver aktiva bakben!

Var det krångligt att betäcka med honom?
vart registrerade du fölet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka