Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med här - man skulle vilja veta var det kommer ifrån! Det finns ju en anledning till att plasma är jättedyrt! Konstigt ifall det går att köpa burkvis med råmjölk, med flera års hållbarhet, för säkerhets skull?! Eller har jag missförstått? Enda anledningen att behöva råmjölk är väl egentligen ifall den har läckt ut innan, eller är av usel kvalitet hos stoet. Oftast går det ju annars att mjölka ur och ge i flaska, i tillräcklig mängd. Jag fick ge ett föl plasma förra året, p.g.a att stoet läckte (och då menar jag i en mängd så man fick tvätta hennes ben varje dag, i ca 3 veckor före fölning), men hade jag varit lite "vaknare" kunde jag ha samlat in i förväg. Och sparat flera tusen kr... Men fölungen överlevde, stark och frisk!!
Men hur får de tag i råmjölken? Har de hela stall med ston som får offra sina egna föl, för att de ska frystorka råmjölken? Och det bara för att alla ska köpa lite frystorkat "förattomutifall".
Eller?
Jag hittar inte på råmjölksbanker på ammajourens hemsida?