Frustration...!

Sv: Frustration...!

Det kan ju ta tid även fast man är ung och frisk, det är inte det som spelar in. Det är ett under att det blir barnb överhuvudtaget när man sätter sig in i den tuffa resan spemien gör innan den kommer fram till ägget... Och sen ska spermien orka in också, och så ska ägget vilja fästa, osv osv...

Själv är vi inne på 9:e månaden med planerade försök.... Känns som om man inte tror att man någonsin kommer bli gravid, samtidigt hoppas man ju hela tiden!

jag beklagar att mensen kom, men jag kan också meddela att jag och sambon hade samma taktik som ni, och det tog över två år utan pmedel innan jag blev gravid, och jag är bara 22, så det kan ta tid!

Jag var 20 år när vi börja försöka få till Rasmus och det tog 10 månader.

Men så tråkigt.. :(
Är lite beskviken själv, trots att det "bara" är första försöket och trots att jag är inställd på att få försöka länge. Men jag ser gravida överallt nu för tiden och längtar..

Vi får fortsätta hålla tummarna för varandra!

Det kan ju ta tid även fast man är ung och frisk, det är inte det som spelar in. Det är ett under att det blir barnb överhuvudtaget när man sätter sig in i den tuffa resan spemien gör innan den kommer fram till ägget... Och sen ska spermien orka in också, och så ska ägget vilja fästa, osv osv...

Själv är vi inne på 9:e månaden med planerade försök.... Känns som om man inte tror att man någonsin kommer bli gravid, samtidigt hoppas man ju hela tiden!

Jo visst är det många saker som ska bli rätt för att det ska ge resultat... Men som sagt, frustrerande ändå! :grin:

Det verkar ju ändå på er här inne att det tagit tid för dem flesta - så jag behöver ju inte direkt känna mig ensam! :)

Nu går vi in på nionde försöket istället, haha!

Visst är det så, att när man själv börjar längta efter barn så är det som om jordens alla kvinnor bestämt sig för samma sak!
Och man ska vara glad och tycka att det är sååå kul att andra vänner och bekanta blir gravida och skaffar barn, när man själv står och känner det som om man aldrig kommer att få barn...

Visst är det så, att när man själv börjar längta efter barn så är det som om jordens alla kvinnor bestämt sig för samma sak!
Och man ska vara glad och tycka att det är sååå kul att andra vänner och bekanta blir gravida och skaffar barn, när man själv står och känner det som om man aldrig kommer att få barn...

Jag förstår precis vad du menar. Jag ser gravida och nyfödda överallt nu tycker jag och känner mig alltid lite deppig. Det är också svårare nu att gulla med mina vänners små bebisar. Vi har iofs bara försökt fem månader men det är alltid lika tungt när mensen kommer. Det blir inte lättare av att jag varit mer eller mindre skengravid varje gång heller.

Det där med skengravid känner jag igen!
Nu senaste gången (åttonde... suck!) så gick jag ju över tiden som sagt med mensen och både jag och min sambo började bli smått uppspelta.
Min sambo gick och smolåg mest hela tiden och jag gick mest hela tiden och "kände efter", men icke. Ingen bebis denna gång heller...! :(

Jag börjar komma in i fasen skengravid igen.... Borde ha fått "mens" i måndagskväll... Jag har ju 4-5 dagar med liite mens innan den riktiga kommer så jag ropar inte hej ännu. Tycker att jag känner mig trött (har gjort måånga gånger tidigare), har mensvärk (som valigt känns det som..) osv..

Jaha, denna gång kom mensen som vanligt iaf... Men nya tag! Sambon har tvingat mig att ringa och söka "hjälp" på måndag om mensen kommer som den ska! Jaha, jag trodde inte att han skulle vara den som insisterade på undersökning...

Det är ett under att det blir barnb överhuvudtaget när man sätter sig in i den tuffa resan spemien gör innan den kommer fram till ägget... Och sen ska spermien orka in också, och så ska ägget vilja fästa, osv osv...

I min bok står det att endast ca 200 spermier av 400 miljoner (!!!) kommer fram till ägget och jag förutsätter att det är vid "normal" mängd och hastighet på dom små liven. Bara det säger ju att det i princip är omöjligt. Sen när det väl ska fästa är det bara 40% chans att lyckas. Helt sjukt!

Ge inte upp! För mig tog det sig på 10:e försöket. Det var ytterst välplanerade försök också.

Lycka till alla som fortfarande kämpar med produktionen! :)

*halvt kl*

Sådärja, då inleds försök nr 2. Eller, ska vi nu vara korrekta så är ju ÄL en stund bort ännu men det skadar inte att öva :angel:

Tråkigt att mensen kom denna gången också. Jag blir alltid lite deppig och har svårt att "ladda om" inför nästa äl. Jag har faktiskt ringt till gyn för att få komma på en liten kontroll. Då kanske de kan kolla så att allt det uppenbara funkar som det ska iaf.

*kl*
Jag har funderat på att kanske boka en tid för en undersökning... Men det kan ju faktiskt ta lång tid, och jag tänker att man kanske ska göra några fler försök och då använda äl-test?

Jo du har helt rätt i att det faktiskt kan ta lång tid utan att det för den skull är något fel. Men eftersom både min mamma och min mormor har haft svårt att bli gravida blev jag både otålig och orolig och bokade in ett besök nu. Känns allt som det ska för dig så kan ni ju vänta ett par månader till och under tiden använda äl-stickor så att ni vet att ni prickar den. Jag har tidigare använt äl-stickor bara för att få bekräftat att jag har äl när jag trodde. Nu använder jag det bara någon gång ibland för att dubbelkolla.

Min mamma och min mormor har också haft "svårt" att bli gravida med första barnet. Tog ett år vardera för dem. Vi började ju jobba för att få barn i november förra året, så det är nog dax för att boka utredning nu..

Jag tänkte ge det till årsskiftet åtminstone. Då har det gått ett år sedan vi började...

Min mamma och min mormor har också haft "svårt" att bli gravida med första barnet. Tog ett år vardera för dem. Vi började ju jobba för att få barn i november förra året, så det är nog dax för att boka utredning nu..

Ja, det kan ju vara läge för er att ringa och boka tid nu. Det kan ju vara ganska långa väntetider. Själv är jag alldeles för otålig och orolig med för den delen för att vänta ett helt år innan jag ringer gyn. Det tog som sagt flera år för både mamma och mormor att bli gravida så jag vill iaf få möjlighet att ventilera det lite så jag vet om jag behöver vara orolig eller inte.

Sofflan, hur har det gått? Har du bokat tid för undersökning/utredning? Jag ska till gyn om en vecka för att i första hand kolla upp varför jag har så lite mens. Kanske kan det påverka på något sätt?

Tja, det är ju skitsvårt att få tag på någon. Jag hade tänkt börja med att gå till gyn på samtal (och cellprovtagning som det är dax för..) Men man kommer ju fasen inte fram när man ringer! Jag börjar fundera på att ringa den privata vårdcentralen... Men vi får se, har hör att man kan ringa direkt till Kvinnokliniken också, men den ligger på andra sidan skåne...

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 977
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat