Intressant det där med värderingar. Så som jag tolkar ditt och
@Mabuse ställningstagande så vill ni båda ha meningsfullt arbete, men meningen ser olika ut.
Jag kan bidra med ett tredje synsätt och för mig är meningen att se resultat. Jag tror jag kan arbeta ganska länge med något, så länge jag ser att resultaten antingen är på väg att gå upp, eller att det resultat jag önskar mig infrias (ofta får man vänta ett tag).
Jag tänker inte att resultatet i sig skall ge mig bättre lön, bättre karriärmöjligheter, nytt jobb - utan jag känner en tillfredsställelse i att nå uppsatta delmål och mål. (Sedan kanske mina resultat leder till bättre karriär, lön etc)
Hade någon frågat för åtta månader sedan så kanske jag hade sagt att mitt intresse för utveckling hamnar om att hamna på nästa steg, men efter en period i höstas så har jag omvärderat. Jag gjorde en sejour på en annan plats, men funderade och beslöt mig för att återvända till det jag gör idag.
Varför det blev så tror jag har att göra med att jag måste se att det finns realistiska mål, fler som delar mitt engagemang och jag måste se resultat hyfsat snabbt.
Sedan kan man diskutera vad för resultat som räknas, vad de skall syfta till och så vidare. Jag har min riktning klar för mig och vet ganska väl vad som är min primära uppgift och det är både skönt och viktigt för känsla av meningsfullhet.
Jag hade haft svårare att uppleva känslan av ett meningsfullt jobb i en organisation där mina värderingar inte stämde överens med arbetsgivaren. Så på så sätt kan jag nog summera att jag kan trivas lite var stans, så länge jag och arbetsgivaren vill samma sak.