Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när affärerna har börjat ta betalt för fruktpåsarna inser jag att det är dags att köpa flergångspåsar. Vilken är eran favorit?
Samma här, och är också nöjd med dem .Jag har nätpåsar som Willys säljer. Funkar finfint. Tre större och en liten för 29 spänn.
Vissa saker tar jag ur nätpåsarna och förvarar löst i kyl/skafferi, vissa saker får ligga kvar i nätpåsarna tills de ska ätas upp. Förvarar sen nätpåsarna i flergångskassarna som vi har när vi handlar, oftast i bilen.Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.
Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
När jag köpte äpplen häromdagen tog jag en ”gratis” papperspåse. Eftersom de väger mer än plastpåsarna så kostade den 94 öre … men jag kunde ha vägt äpplena utan den, förstås.Affärerna här har papperspåsar gratis istället.
Jag handlar aldrig frukt i påsar så jag vet inte.När jag köpte äpplen häromdagen tog jag en ”gratis” papperspåse. Eftersom de väger mer än plastpåsarna så kostade den 94 öre … men jag kunde ha vägt äpplena utan den, förstås.
Lägger du dem lösa på bandet? Rullar de inte iväg?Jag handlar aldrig frukt i påsar så jag vet inte.
Jag har mina i de kassar jag handlar i.Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.
Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
Handlade på city gross igår och de hade bara plastpåsar vid fruktenAffärerna här har papperspåsar gratis istället.
Affärerna här har papperspåsar gratis istället.
Mina nätpåsar förvaras i de stora kassarna som jag använder när jag handlar - mindre risk att jag glömmer dem.Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Jag självscannar så har aldrig problem med rullande frukt. Allt åker ner i nätpåsarna (även andra varor än frukt/grönt) och plockas sedan upp hemma. Frukt i fruktskål eller kylen på sommaren, grönsaker i grönsakslådan i kylskåpet.Lägger du dem lösa på bandet? Rullar de inte iväg?