Earl Grey Cream i påse

Smakar sött och konstigt i te enligt min erfarenhet.
Jag märker ingen som helst skillnad. Jag dricker både laktosfri och icke laktosfri och extra långhållbarhet. Så det beror säkert på hur känsliga smaklökar man har. Men jag kan även ha havremjölk i tet om det kniper eller grädde har jag kört med någon gång när det verkligen varit kris, det smakar såklart annorlunda men fortfarande gott.
 
Jag märker ingen som helst skillnad. Jag dricker både laktosfri och icke laktosfri och extra långhållbarhet. Så det beror säkert på hur känsliga smaklökar man har. Men jag kan även ha havremjölk i tet om det kniper eller grädde har jag kört med någon gång när det verkligen varit kris, det smakar såklart annorlunda men fortfarande gott.
Ja nej det går absolut inte med havremjölk, det blir strävt. Jag dricker alltid hellre allting svart (än har i laktosfritt, grädde i te (kaffe med grädde går antagligen) eller havre eller vad som).
 
Smakar sött och konstigt i te enligt min erfarenhet.
Nu är ju mjölk i teet en styggelse oavsett mjölktyp...😉

De flesta känner dock inte skillnad på laktosfri och "vanlig" mjölk och då är det smart att välja den med längre hållbarhet i den typen av situation vi pratar om här. Det är ganska vanligt att den som dricker "vanlig" mjölk inte vet att det är skillnad i hållbarhet, därav tipset.
 
Fast har den det även när den är öppen? För det är ju där problemet ligger uppfattar jag det som.
Japp, mina paket räcker lätt över 14 dagar utan problem. De brukar vara slut sen men det har hänt att paketet stått längre och det var inga problem då heller.

Annars kanske det går att dela mjölk med en kollega så går den ju åt fortare?
 
Nu är ju mjölk i teet en styggelse oavsett mjölktyp...😉

De flesta känner dock inte skillnad på laktosfri och "vanlig" mjölk och då är det smart att välja den med längre hållbarhet i den typen av situation vi pratar om här. Det är ganska vanligt att den som dricker "vanlig" mjölk inte vet att det är skillnad i hållbarhet, därav tipset.
Håller med, ingen mjölk i mitt te heller! :) Men förstår problemet med att behöva ha mjölk på arbetsplatsen, det är ju inte mycket som går åt per gång.
 
Nu är ju mjölk i teet en styggelse oavsett mjölktyp...😉

De flesta känner dock inte skillnad på laktosfri och "vanlig" mjölk och då är det smart att välja den med längre hållbarhet i den typen av situation vi pratar om här. Det är ganska vanligt att den som dricker "vanlig" mjölk inte vet att det är skillnad i hållbarhet, därav tipset.
Jag trodde de flesta kände en jättekillnad. Till och med laktosfria vänner känner en stor skillnad att det är sött. Jag har bara mjölk i te på jobbet eftersom vattnet är inte blir så bra med te där.
 
Jag trodde de flesta kände en jättekillnad. Till och med laktosfria vänner känner en stor skillnad att det är sött. Jag har bara mjölk i te på jobbet eftersom vattnet är inte blir så bra med te där.
Jag kan känna en skillnad om jag verkligen känner efter, men den är inte jättestor. Framförallt så stör den mig inte och jag kan känna större skillnad på olika märkens mjölk än laktosfri och laktosinnehållande. Men som vi konstaterat tidigare så är jag inte så knusslig och jag har dessutom olika smak på mina teer så sötma eller inte sötma kan likagärna komma från dem eller från all honung jag har i... (och den smakar dessutom olika den med ;) )
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 284
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 311
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 311
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp