Frågelek nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågelek nr 3

Är nog rätt skonad från sånt:angel: *peppar peppar ta i trä*
Var dock inte alltför kul när jag jobbade hos en toppryttare och skulle rida en häst där. Ena beridaren sa åt mig att sätta på Springglocken, vad heter det på svenska?!:eek: Nåja, hur som helst. Satte på dem och gick iväg en snabbis för jag var tvungen att hjälpa en annan tjej med nånting som tog bara några minuter.

När jag kommer tillbaka LIGGER min häst ner i stallgången!:eek: Jag trodde han var död!:eek: Skrek på hjälp men ingen brydde sig! Min chef sa bara: Ja vad ska du göra åt saker? Lägga dig brevid honom??!

Han kom sedan och jagade upp hästen, som antagligen blivit livrädd för die springglocken. Så egentligen var det ju inte mitt fel, men det var ändå ingen kul upplevelse. Mera hemsk upplevelse än pinsam:(

edit: BOOTS. Heter det så på svenska?:confused: Dags att börja lära mig svenska kanske?

Samma

Senast ändrad:

Jag har nog aldrig varit med om något riktigt pinsamt. Inte som jag kommer ihåg i alla fall. Bara såna där småsaker, fisit i någons närhet, sagt något tokigt, dumma saker på fyllan.
Kanske den gången då när jag och en vän kom tillbaka från en utekväll till våran internatskola. Där är det alkoholförbud och det gäller även berusning även om man druckit på en annan plats.
Nå väl, vi gick in till väktarens rum (hade nattbevakning) och frågade självmant om vi fick blåsa :o
Dagen efter skrattade varenda lärare som gick förbi oss.
Vi hade sedan ett möte. Dricka= en veckas avstängning. Bara för att vi själva angett oss så fick vi välja vilken vecka vi ville :p

Vilken chipssmak gillar du bäst?

Himla svårt det där. Jag gillar dillchipsen men på senare tid har jag fått smak efter grill eller lättsaltade potatischips.

Vad dricker du under sommarens hetaste dagar?

Har många lyckliga dagar i mitt liv med :) En av dem var när jag fick min första häst och en annan var när jag träffade min sambo (efter 15år) midsommarnatten 08 :love:

samma

När mina barn föddes. Lite mer då tösen föddes för den förlossningen var ingenting mot den första och det påverkade garanterat graden av lycklighet efteråt. Då grät jag av lycka och det är enda gången jag gjort det.

Hur brukar du fira din födelsedag?

Brukar egentligen inte fira födelsedagar. Men tårta och kaffe med närmaste familj brukar det bli.

Samma

Firar inte direkt heller. Ganska enkel dag, god mat och tårta med sambon och svärföräldrarna (mina päron bor på annan ort)

Ska du se "vinna-eller-försvinna-matchen" mellan Sverige - Kanada nu klockan 20.00?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 848
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
852
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka