Frågelek nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Frågelek nr 3

Haha, ja jag också =P

(Sockergryn: Jag lägger in skivad aubergine i ugnen i en timme, den blir jättesöt och god då, tycker jag!)

Om du skulle bjuda på en trerätters-middag på mat du har hemma just nu, vad skulle du bjuda på då?

//r

Med tanke på att frysen är tom, kylen är i stort sett tom, så skulle jag kunna bjuda på:
Varmrätt: En rostad macka
Huvudrätt: Pasta med ketchup
Efterglass: Äkta vaniljglass
Voilá! Bon Appetit!

Samma

Haha mitt blir liknande föregående då det är tomt och ekar i kylen.. xD
Varmrätt: Knäckebröd med smör
Huvudrätt: Pasta med ketchup, gurka
Efterrätt: En apelsin, snyggt i klyftor xD

Har du fått sy ett sår någon gång?

Hmm, ja de är rätt tomt i vår kyl/frys med för tillfället, men detta skulle jag nog kunna bjuda på:
Varmrätt: Får bli rostad macka här med, med pålägg
Huvudrätt: Schnitzel och hasselbackspotatis eller fiskpinnar och mos? ;)
Efterrätt: Piggelin ? :p

Samma igen

Oj, lite seg på att svara där ;)

Nej, jag har aldrig fått sy eller tejpa för den delen, något sår.

Är du glad över nåt speciellt idag?

Ja, det har vi. Olika för olika saker.

Hur gammal var du när du fick första kyssen?

=) Oj, jag var rätt sen med det iaf, det var på gymnasiet om jag minns rätt, typ sommarlovet mellan ettan och tvåan.. nåt sånt.

När träffade du senast ett barn yngre än tio år?

//r

Just nu. Sitter med min 4-åring här i soffan.

Pannkakor eller frasiga våfflor?

Jordgubbsylten: Kryddar du den något? Måste testa! :D

Våfflor! Tycker oftast att pangkakor är så stabbiga och klibbiga, tjocka, degiga.. Frasvåfflor är ju helt underbart va!

Dricker du mjölk?

Sockergryn: Nope, inga kryddor. Åh, jag har typ levt på aubergine idag, la in ett stort lass i ugnen imorse när jag ändå skulle lägga in, lika bra o ta mycket på en gång^^. Ja, testa!:d

Laguna: Någon maträtt kommer jag inte på, men ifall man får säga en enskild råvara så säger jag ruccola. Örk.

Vilken var din favoriträtt i skolan?

//r

Tror det var gymnasiets tacos, totalt sett. Men när jag var ännu yngre älskade jag tomtegröten man fick! (lustigt att man fick gröt till lunch... egentligen.)

Samma

På gymnasiet var allt min favoritmat! Vi fick alltid ekologiskt, kött från egna djur och egna grönsaker tillagat av en egen kock:love:
I grundskolan hade jag ingen favoritmat, men jag gillade bla potatis och pannbiff med brunsås och lingonsylt.

Samma

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 445
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 924
Senast: lizzie
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 854
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka