Sv: Fråga om John Moore.
Väcker den här tråden då det eventuellt blivit aktuellt med en clinic igen.
Frågan är dock inte riktigt densamma.
Om man har en häst som man har sådana allvarliga och ihållande kommunikations/problem med att slakt snart är den enda återstående utvägen - är det någon idé att lägga ut stora pengar på att ta med den på en tvådagarsclinic med Moore?
Eller... äh, jag vet inte hur jag ska formulera mig.
Alltså: Jag är inte efterbliven, jag förstår ju självklart att ingen kan säga "jo men si och så kommer det gå", men jag menar... vad är det som egentligen sker på hans clinics? Är det mest att han gör och man själv står vid sidan av?
Kan man ha några som helst förhoppningar om att vad-han-än-försöker-åstadkomma är något som kan komma att hålla i sig även efter clinicens slut? Eller är det mer att man kanske ser en förbättring under just de här dagarna, får några teoretiska tips på vad man gör om problemen återkommer, och sedan är risken stor att allt går tillbaka i samma gamla spår igen? Eller finns risken att man helt enkelt bara blir rekommenderad att ta bort/överlåta hästen till någon annan?
Man kan ju tycka att jag borde anse det vara värt att prova, när den enda utvägen annars är avlivning.
Men dels är jag inte gjord av pengar, och varken kan eller vill slänga bort fler tusen i onödan. Dels ligger det här på en otroligt stark känslomässig nivå för mig, och det känns som om det skulle bli en mycket hårdare törn om jag bygger upp några falska förhoppningar om att kunna få ordning på min älskade häst, bara för att allt sedan visar sig gå åt helvete efter en minut.
Flum, får skylla på tiden, men jag hoppas någon förstår vad jag försöker yra fram.