Förvälla

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 188
Visst borde jag kunna gora det med gronkal ocksa? Om det blir nagon kvar efter att Princess Diva nu hittat den. :cautious:
Ja det funkar toppen. Det går att lägga in i frysen utan att rensa bort stammarna om det finns frysutrymme för det. Går superenkelt att smula bort bladen från stammarna när alltihopa är fryst.

Dessutom är det ganska najs att juica de frysta stammarna också för varma dagar (inte som enda ingrediens kanske, men i en blandad juice). Det blir lite tjock, kall och krämig juice av frysta grejer.

Visst borde jag kunna gora det med gronkal ocksa? Om det blir nagon kvar efter att Princess Diva nu hittat den. :cautious:
Jag fyller en halv sopsäck med grönkål rakt ner i frysboxen. Sedan när det frusit så mosar man påsen -så slipper man hacka den också :up:- och kan förvara mer utrymmeseffektivt.

Enklast är att repa av från stjälkarna innan. Det går att plocka bort dem efter man mosat det frusna också. Men då behöver man vara försiktig så stjälkarna inte gör hål i påsen och det är inte så kul för händerna att hålla på och plocka det kalla.

Liknande trådar

Mat Imorgon är det dags för en semla (eller två) :bump: Var hittar ni er semla? Förut brukar det ju vara bedömningar i tidningarna men de... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 552
Senast: Freazer
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
775
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka