Förvälla

Visst borde jag kunna gora det med gronkal ocksa? Om det blir nagon kvar efter att Princess Diva nu hittat den. :cautious:
Ja det funkar toppen. Det går att lägga in i frysen utan att rensa bort stammarna om det finns frysutrymme för det. Går superenkelt att smula bort bladen från stammarna när alltihopa är fryst.

Dessutom är det ganska najs att juica de frysta stammarna också för varma dagar (inte som enda ingrediens kanske, men i en blandad juice). Det blir lite tjock, kall och krämig juice av frysta grejer.
 
Visst borde jag kunna gora det med gronkal ocksa? Om det blir nagon kvar efter att Princess Diva nu hittat den. :cautious:
Jag fyller en halv sopsäck med grönkål rakt ner i frysboxen. Sedan när det frusit så mosar man påsen -så slipper man hacka den också :up:- och kan förvara mer utrymmeseffektivt.

Enklast är att repa av från stjälkarna innan. Det går att plocka bort dem efter man mosat det frusna också. Men då behöver man vara försiktig så stjälkarna inte gör hål i påsen och det är inte så kul för händerna att hålla på och plocka det kalla.
 

Liknande trådar

Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 688
Senast: Sedna
·
Skola & Jobb Det är trots allt rätt skönt att veta att det finns bra ställen där ute. Jag vill passa på att länka till den här artikleln dock, där...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 222
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 619
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp