Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack alla. Det är skönt att det finns förståelse. Vi kommer får höra ett å annat från en del människor så det är skönt att få lite stöd.
Det är känsligt att ta bort en ung, till synes frisk hund pga mentalitet.
Vi är beredda på att folk kommer att komma med tips, gissningar och råd om vad vi borde göra. Tom när vi tog bort Lilla S som var så illa därann i lederna så fick vi ta en del pikar och kritik. Räknar med att höra en del sånt igen
Troligtvis från samma personer.
Säg åt dem att dem kan stoppa upp sina råd och tips där solen inte lyser. Ni har i samråd med vet och andra tagit detta beslut och då finns det inget mer att diskutera. Sen bytar ni helt enkelt ämne!Tack alla. Det är skönt att det finns förståelse. Vi kommer får höra ett å annat från en del människor så det är skönt att få lite stöd.
Vi är beredda på att folk kommer att komma med tips, gissningar och råd om vad vi borde göra. Tom när vi tog bort Lilla S som var så illa därann i lederna så fick vi ta en del pikar och kritik. Räknar med att höra en del sånt igen
Nä det gjorde ingen större skillnad med Derman förutom att lugna den lite irriterade huden mellan tassarna. Resten ska jag behandla med schampo nu så får vi se! Han är tack och lov inte minsta besvärad själv (varken slickar eller kliar), bara ful@Elementary Fick du bukt på det röda i ansiktet på din vovve? Nu har min fått det i ansiktet (hon har haft pyttelite i ansiktet ett tag) på tassarna och runt könet.
Använde du Derma spot on eller n.g.t. annat?
Tack så mycket! Jag håller verkligen medUnderbara bilder @Rias Båda är ju helt bedårande!
Tack alla. Det är skönt att det finns förståelse. Vi kommer får höra ett å annat från en del människor så det är skönt att få lite stöd.
jaktfot
Fotgående, fast att han tittar framåt och inte upp som i lydnaden och lite allmänt slappare än lydnadsfot.Som jägare måste jag ju fråga, vad är jaktfot?
Så oerhört tråkigt @Voff men jag ställer mig till skaran som tycker att ni verkar ha gjort allt och lite till. Får jag fråga vid vilken ålder som problemet debuterade?
Med facit i hand så har det funnits där sen mycket tidigt. Naffsig valp ser man inte som nått jättekonstigt och ägaren som är rutinerad har hanterat det som normalt. Men när han var 7-8 mån och beteendet eskalerade och det gick att urskönja att det inte var normalt så har hen jobbat mer intensivt med det. Hen har också kopplat in veterinär, sett över kosten och gripit efter alla halmstrån. Sen har problematiken byggts på med andra konstiga beteenden. Som att göra utfall åt ingenting. Även dessa kommer plötsligt från igen stanns. Han kan tex ligga på golvet för att plötsligt fara upp och tokskälla på ingenting
Detta har dock upphört helt här.
Men han naffsade två klubbkamrater till ägaren och försökte nypa en annan vid 10 mån och då hämtade vi honom. Så det har gått rätt fort. Nu är han 13 mån och 40 kg stor. Inte så hanterbart längre.
Med facit i hand så har det funnits där sen mycket tidigt. Naffsig valp ser man inte som nått jättekonstigt och ägaren som är rutinerad har hanterat det som normalt. Men när han var 7-8 mån och beteendet eskalerade och det gick att urskönja att det inte var normalt så har hen jobbat mer intensivt med det. Hen har också kopplat in veterinär, sett över kosten och gripit efter alla halmstrån. Sen har problematiken byggts på med andra konstiga beteenden. Som att göra utfall åt ingenting. Även dessa kommer plötsligt från igen stanns. Han kan tex ligga på golvet för att plötsligt fara upp och tokskälla på ingenting
Detta har dock upphört helt här.
Men han naffsade två klubbkamrater till ägaren och försökte nypa en annan vid 10 mån och då hämtade vi honom. Så det har gått rätt fort. Nu är han 13 mån och 40 kg stor. Inte så hanterbart längre.