Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, vad onödigt! Vad var fel?Ååååååååååååå
En del människor är så dumma att dom skulle ha ett skott i pannan.
Det är ju dumt att lyssna på dom som har flerårig erfarenhet,så istället fick 2 valpar åka ToR Ungern-Sverige (fastnade i tullen) och så hade människa mage att säga :varför sa du inte det?
Den infon fanns i ett FB meddelande,klart o tydligt. Idioter!
Sitter och läser i en stor, svensk salukigrupp på Facebook. En person påstår att "jakt är irrelevant" på salukis, någon annan säger att de gillar sina salukis, men gärna hade varit utan jakten osv. För. I. Helvete. Rasen är skapad för att vara en perfekt hetsjakthund. Allt som är saluki finns där just på grund av att de har det som krävs för just hetsjakten. Tar man bort det så blir det inget kvar. Då kan man skaffa någon vanlig liten sällskapshund istället.
ÅH jag blir så galet provocerad av sådant här! Och det värsta är att det finns uppfödare och annat folk som "har något att säga till om" som tycker såhär
(Känns som att jag låter lite som @Migo när det diskuteras "sällskaps-bc" )
Glömt skriva transportörens namn i passet och en övernitisk Arlanda tullare.Oj, vad onödigt! Vad var fel?
Nu ändrar det inte utgången på något som helst sätt och det är enbart därför jag frågar: har nån tänkt hjärntumör? Man gör ju i regel inte MR när det ändå inte ändrar utgången men jag undrar bara för att det hände släkting till en av mina. Blev dock inte aggressiv på det viset som er är men det där med att attackera spöken osv känns igen väldeliga. Hunden togs bort och som sagt, det ändrar ju inte att det blir ohållbart. Hoppas du inte tar illa vid dig och du behöver inte svara!
Är nästan 100 på att det blir en hund till nästa år. Jag kommer antagligen skaffa en bedlington till (om det finns passande kull o.s.v.).
Men, samtidigt hade jag velat ha tips på annan ras, runt 40 cm mkh, runt åtta- tio kilo (eller över, men inte mindre varesig i mkh eller vikt).
Valp är en himla enkel hund, lugn inne, ös ute.
Men, jag hade velat ha en hund som vill mer. En som är intresserad av ett par lydnadspass i veckan och något spår. Så lite jakt som möjligt.
Oftast blir det 1-2 h motion om dagen, förutom kissrundor. Samtidigt så vill jag inte ha en arbetsnarkoman, jag vill ha en hund som klarar av att koppla av inne. Någon som har lite tips och kanske själv har en hund som passar in?
Vi har fått snö!! Måste ut och fota!