Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tid är bokad för Slyngeln i morgon klockan 10:00 :(
Nu ligger han inne i sovrummet och sover med sambon inför nattjobbet. Han och Jarla har fått 8 km fyspass i snön innan. Dagens träning blev inställd idag pga snö och utebliven tränare.

Skägget och Mamma Mu har bara fått springa runt hemma vid idag. De fick nära milen igår. De två kräver ju inte så mycket. Det får bli en långrunda i morgon istället.

Jarla gjorde tydligen bra ifrån sig på lägret. Sprang på några i hundbutiken i dag som sett henne i skyddet. Det är kul när folk kommer fram och frågar om härstamning, uppfödare och sånt om ens hund. Självklart blev jag stolt över lilla räcerråttan som bara gjort 5 enkla skyddspass innan och gjorde sitt första i skul i söndags :D

Bråkar fortfarande med folk när det gäller jakt eller inte jakt hos saluki. Det lustiga är att flera verkar tänka ungefär detsamma och hålla med varandra ena sekunden, för att i nästa sekund sitta och säga att andra är i princip dumma i huvudet :p Men ja, nu har folk börjat prata om att utställningar behövs, och jag kunde inte låta bli att fråga vilka raser som blivit bättre tack vare utställningarna.

ÅH vad jag önskar att jag kunde låta bli sådana där diskussioner. De lär ju ändå inte leda någonstans alls...

Tid är bokad för Slyngeln i morgon klockan 10:00 :(
Nu ligger han inne i sovrummet och sover med sambon inför nattjobbet. Han och Jarla har fått 8 km fyspass i snön innan. Dagens träning blev inställd idag pga snö och utebliven tränare.

Skägget och Mamma Mu har bara fått springa runt hemma vid idag. De fick nära milen igår. De två kräver ju inte så mycket. Det får bli en långrunda i morgon istället.

Jarla gjorde tydligen bra ifrån sig på lägret. Sprang på några i hundbutiken i dag som sett henne i skyddet. Det är kul när folk kommer fram och frågar om härstamning, uppfödare och sånt om ens hund. Självklart blev jag stolt över lilla räcerråttan som bara gjort 5 enkla skyddspass innan och gjorde sitt första i skul i söndags :D
:heart
Jättetrist med Slyngeln.

@linnsan @Acto

Min bästa kompis har två pudlar, jag har passat dem till och från. Hur mycket jag än tycker om dem, så är det inte min typ av hund.
Vill ha kvicka, snabbtänkta hundar och ja, pudlar är det, men inte tillräckligt. :p
Jag har varit inne på kelpie tidigare, men har inte direkt träffat någon som är trevlig i hemmet.
Schäfer är för mycket hund på alla sätt och vis. För stor, för mycket allvar, har passat schäfrar tidigare (på den tiden när jag brukade passa gårdar med alla djur). Tycker de är supercharmiga, men klumpiga.

Ja, nej jag tänkte väl inte schäfer som rekommendation så vis då det kändes som att du ville ha en lite mer lättsam hund som krävde snäppet mindre. Menade mest att även mer krävande hundar inte behöver många timmars träning per dag för att vara lugna inomhus :)

Vad tråkigt med Slyngeln @Voff , han som verkade så lovande :(

Ja han har enorm potential utöver detta. Det är väl därför man verkligen har velat försöka. Eftersom han är så förig och dresserbar annars så blir det än märkligare att han inte är mottaglig öht för något när det gäller hans ryck.

Ja han har enorm potential utöver detta. Det är väl därför man verkligen har velat försöka. Eftersom han är så förig och dresserbar annars så blir det än märkligare att han inte är mottaglig öht för något när det gäller hans ryck.

Så himla märkligt. Och så klart väldigt jobbigt när man inte får svart på vitt vad som felar :(

Så himla märkligt. Och så klart väldigt jobbigt när man inte får svart på vitt vad som felar :(

Hade vi haft planer på att gå vidare på någon individ i linjen så hade vi nog grävt ännu djupare för att hitta svaret. Men eftersom vi inte kommer avla på hans mor, syster eller moster Calibra så lägger vi inge mer tid och pengar på detta. Det är heller inte kul med en hundhållning där hunden ska leva bakom grindar och galler bara för att hitta svar.

Hade vi haft planer på att gå vidare på någon individ i linjen så hade vi nog grävt ännu djupare för att hitta svaret. Men eftersom vi inte kommer avla på hans mor, syster eller moster Calibra så lägger vi inge mer tid och pengar på detta. Det är heller inte kul med en hundhållning där hunden ska leva bakom grindar och galler bara för att hitta svar.

Nej, så klart inte :) Jag tycker det låter som ett klokt, men så klart jobbigt, beslut.

Vi har fått snö - av den värsta sorten! :arghh: Flera centimeter BLÖTSNÖ! Gud så trist, när det äntligen singlar ner vitt från himlen.

Ju mer jag läser om er, er hundhållning och ert tänk, ju mer imponerad blir jag. Jag är hemskt ledsen att ni fått ta ytterligare ett jobbigt beslut - men jag är övertygad om att ni gör helt rätt för alla inblandade parter - måtte 2018 bli ert år!

:cry::heart

Ibland hatar jag de där minnena på fb. Inte för att jag på något sätt glömt men att se vad jag skrev var som ett slag i ansiktet.
4 år sedan Ulay dog. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar