Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klippte av magfluffet idag. Känns lite elakt att klippa hela hunden mitt i vintern, så jag hoppas att det här kanske hjälper. Annars får det bli halvklippning alá häst? :rofl:

Eyoe3fq.jpg

Tiken bjuder skamlöst ut sig för hanen (kastrerad). Han är lika mycket "mansgris" som vanligt. Det är bara kul när hon börjar löpa men så fort hon börjar höglöpa tycker han bara att hon är jobbig.

Aha vad kul!
Tjejen som äger hanen har hund från samma uppfödare som mig så vi ses ibland :)

Ah, sneglade på hennes Facebook och såg att hon inte bara hade boxer. :)

Riktigt spänd på var det blir för valpar. Vi är ju ute efter en till och gillar linjerna, men det här kanske blir väl tidigt. Men om hon lämnar bra så kanske det blir en kull till efter henne längre fram. Näst bästa med en systerson om vi inte kan få valp efter vår egen hane. :)

Ah, sneglade på hennes Facebook och såg att hon inte bara hade boxer. :)

Riktigt spänd på var det blir för valpar. Vi är ju ute efter en till och gillar linjerna, men det här kanske blir väl tidigt. Men om hon lämnar bra så kanske det blir en kull till efter henne längre fram. Näst bästa med en systerson om vi inte kan få valp efter vår egen hane. :)
Hanen är supertrevlig iaf, det kan jag säga :)

Älskar att min dator bestämde sig för att starta om mitt i natten. Jag lämnade den på för jag höll fortfarande på med en beställning... Nu har jag förlorat en hel del progress. Suck. Jag VET att man ska spara ect men kunden vill hela tiden gå fram och tillbaka så jag var tvungen att liksom spara ångra-funktionen så jag faktiskt kunde gå tillbaka.
Nu får jag försöka matcha det jag ritat..

Älskar att min dator bestämde sig för att starta om mitt i natten. Jag lämnade den på för jag höll fortfarande på med en beställning... Nu har jag förlorat en hel del progress. Suck. Jag VET att man ska spara ect men kunden vill hela tiden gå fram och tillbaka så jag var tvungen att liksom spara ångra-funktionen så jag faktiskt kunde gå tillbaka.
Nu får jag försöka matcha det jag ritat..

Använder du inte lager?

Igår kväll när jag åkte hem var det 10 grader kallt, nu plusgrader och regn... Kan inte vädret bara bestämma sig och fortsätta med minusgraderna? Hatar slask och skitiga hundar...

Jag har en hästsax men den låter så mycket. Har en hundsax som är helt tyst, men den klipper nästan kortare än hästsax!
Ja, ljudet är ett otyg... Hundsaxarna orkar dock inte igenom Boss ull utan att tugga och luggas, så han väljer ljudet alla gånger... Tänk på att klippa medhårs så blir det inte riktigt lika hudnära!

Idag firar jag och min basenji 8 år tillsammans :banana: och jag insåg att hon nu är hela 10 år. Vart har tiden tagit vägen liksom?

Ska köpa med ett rejält gottigt tuggben till henne tror jag. Eller en morot. Damen har lyckats bryta sig in och äta ca 1 kg torrr hundmat så nu ser hon ut som en skogaholmslimpa igen. Får vara glad att det inte är kattmaten hon knyckt (denna gång)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 617
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar