R
Raderad medlem 94602
Partytrick- lär henne flaxa med dem
Ett under att de står upp!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Partytrick- lär henne flaxa med dem
Smart kille det där som inte jobbar i onödan
HahaPrecis, bäst att bara jobba när det är blodigt allvar
Säker?? Älgen kanske tänker likadant och fömmer sig på andra sidanHaha
Vi stod igår med Lyra ute i skogen och beklagade oss över hur fjantig hon är... "Här ger uppfödaren oss ett "monster" som inte lämnar fötterna och mest gräver i lövhögar... ska vi lämna tillbaka henne?!" å så var hon iväg 250 m bort. Lilla Lyran är så fruktansvärt fjantig och vill mest ligga i soffan och mysa men nu la vi upp en plan så kanske vi kan få till en förändring. Man hittar liksom inget vilt bakom granen matte står och lutar mot
Haha
Vi stod igår med Lyra ute i skogen och beklagade oss över hur fjantig hon är... "Här ger uppfödaren oss ett "monster" som inte lämnar fötterna och mest gräver i lövhögar... ska vi lämna tillbaka henne?!" å så var hon iväg 250 m bort. Lilla Lyran är så fruktansvärt fjantig och vill mest ligga i soffan och mysa men nu la vi upp en plan så kanske vi kan få till en förändring. Man hittar liksom inget vilt bakom granen matte står och lutar mot
Haha jag har kontrollerat bakom en massa granar i förväg och nej aldrig någon älg bara elefanterSäker?? Älgen kanske tänker likadant och fömmer sig på andra sidan
Ja då gäller det att matten också springer över all mark om ni ska hitta några slag är van vid föräldrarnas ena gråhund som gärna ligger på 5-600 m ibland så kag förstår din frustration över 80 mHahaha
Så trött man kan bli på dem alltså
Vad är det för plan ni har lagt upp?
Otis största problem är att han har ett alldeles för dåligt sök. Det är precis som att han inte riktigt fattat vad han ska göra, utan tror att vi är ute på nån promenad, rent ut sagt Sedan så fort han hittar slag så är han snabb att ta upp och driver bra, men chansen att hitta slag minskar ju rätt mycket när man har ett sök på typ 80m.....
Alltså, man glömmer ju alltid hur mycket som händer på ett år!
Nästan exakt ett år mellan bilderna:
Var hos vet i fredags med hans tass eftersom jag börjat bli nojig med den, men de tyckte den såg fin ut. Bara att vänta ut att den läker, hålla rent och ha på skyddsstrumpa.
Wachtlarna fick jaga lite igår och de gjorde riktigt fina jobb. Otis har jagat katastrofdåligt i år, men när jag och pappa uppgivet började prata om vem man kunde ge bort honom till så stack han iväg och hittade gris som han körde för fullt i 25 min, precis som att han hörde vad vi pratade om, haha. Lille vännen
Ja då gäller det att matten också springer över all mark om ni ska hitta några slag är van vid föräldrarnas ena gråhund som gärna ligger på 5-600 m ibland så kag förstår din frustration över 80 m
Hon kan dra upp mot 300 m i sällsynta fall och hittar hon då slag så går hon kanske med 200 m till, sen tillbaka i exakt samma löpa till föraren. Ibland går hon knappt 50 m ifrån... men iallafall, jag tror att hon inte förknippat att man sagt att hon varit bra när hon kommit tillbaka med att "Aha, det är så långt bort dom vill att jag ska springa" utan mer "Åh vad bra jag är som hittade tillbaka".
Så tanken är helt enkelt att gå med henne i lina på spårsnö, belöna spårandet i typ 50 m, släppa henne, förföljer hon då och bryter, så gå med till brytpunkten och spåra i lina en bit till. Och sen fortsätta så en bra bit. Så hon fattar att det är spåra/förföljandet som vi vill att hon ska göra. Istället för att hon ska tro att belöningen är när man kommer tillbaka. Hon är väldigt förig så jag tror att problemet ligger i att hon vill vara till lags och för henne är det att komma tillbaka och inte tappa bort oss. Sen ska vi släppa lite på lydnaden lilla fröken frågar mer än tar initiativ samt att låta det vara lite tråkigt i vardagen så energin måste ut när hon släpps. Typ så tänkte vi
Så vacker han är!
Det har kommit snö! Första snön!
Pyttelite snö, men hundarna var lyckliga ändå
Vill egentligen inte ha snö, men vill samtidigt jättegärna ha snö - endast för att få se hur vår lilla bebis reagerar Gissar på att hon kommer tycka att snö är jäääääätteroligt.Ni kan få vår "djupa" snö säger pyttingarna
GE MIG jag avskyr att inte ha snö. Har ju hittat världens bästa ställe att köra drag på!Ni kan få vår "djupa" snö säger pyttingarna
Mmmm.....jättefint....