Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 133
  • Visningar Visningar 81 053
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Vi kom in på hundarna igår. Att jag skulle använda Ping som något att koncentrera mig på vid hypnosen för jag minns henne så väl. Jag tror inte att det var bra. Det släppte lös så mycket minnen och sorg som jag inte kan hantera. Och inte blir det lättare av den här dikten som en på reddit skrev i en tråd om Pärla. Allt gör så ont nu! Jag var redan inne i en period där jag sörjde dem alla tre och nu är det så mycket värre 😭 Ping på bilden
IMG_8757.webp

Jag har försökt gå ut flera gånger och det går inte 😭 vikten bara fortsätter att gå uppåt så nu har jag ännu färre byxor spm
Passar men hur fan ska jag kunna gå ned i vikt när jag inte klarar ett ena jävls skit 😭😭

Det är okej, du vågade gå dit i alla fall, och bara det är ett stort steg. ❤️ Jag fattar att det var läskigt och svårt att slappna av. Ofta när man ska försöka göra något nytt så kan det ta några försök innan man lyckas, det är helt normalt. Men man lär sig undervägs och oftast går det bättre för varje gång man försöker.

Var det något särskilt som gjorde så du blev rädd? Kändes det okej att prata med henne annars?

Det kan ju ha varit att hennes energi inte var "rätt" för dig också, och att hon inte lyckades med att ge dig tryggheten du behövde för att slappna av.
Jo, fast nu känns det bara som att det var korkat för jag borde ha fattat hur svårt det skulle vara för mig att slappna av 😞 Jag har ju liksom facit redan från osteopaten hur lång tid det tog med honom trots att jag redan kände honom innan han började behandla mig. Det är ju inte riktigt samma sak, men jag tycker att det är tillräckligt nära för att jag skulle ha kunnat räkna ut det.

Det var för att jag verkligen försökte slappna av i början och när jag lyckades lite så fick ångesten fritt spelrum och jag kan verkligen inte hantera den så efter det så kunde jag inte alls slappna av för jag var så rädd för ångesten. Och ledsen blev jag för att jag tänkte för mycket på Ping och de andra hundarna och det kan jag inte heller hantera.

Jag vet inte. Hon bröt rätt mycket i språket så ibland hörde jag inte vad hon sa. Men mest tror jag att det var för att det blev alldeles för mycket på en gång med att gå igenom hela bakgrunden och så försöka behandla vid samma tillfälle. Jag hade nog behövt fasa in det så långsamt som med osteopaten för att det ska kunna funka, men det har jag inte råd med utan att sluta gå hos honom och det vill jag inte 😕
Skickar tusen kramar! 😢 ❤️ ❤️ ❤️

Ps. Bara ta emot kramarna. Svara inte! Det sista du ska tänka på är att vara artig. 🌹
Tack 💖💖

Pojkvännen är ute med Bella ensam igen för jag klarade inte att gå hemifrån idag heller 😞 jag har fått minska på betablockeraren för läkaren tog så lång tid på sig att skriva nytt recept så jag är jätteandfådd och matt också utöver ångesten. Men jag fick meddelande för någon timme sedan att hon äntligen skrivit ut recept så jag får hoppas på att apoteket har dem inne imorgon! Jag får så dåligt samvete när jag inte klarar att följa med ut och gå och jag blir så ledsen och arg på mig själv för jag vill ju verkligen ut och gå!

Jo, fast nu känns det bara som att det var korkat för jag borde ha fattat hur svårt det skulle vara för mig att slappna av 😞 Jag har ju liksom facit redan från osteopaten hur lång tid det tog med honom trots att jag redan kände honom innan han började behandla mig. Det är ju inte riktigt samma sak, men jag tycker att det är tillräckligt nära för att jag skulle ha kunnat räkna ut det.

Det var för att jag verkligen försökte slappna av i början och när jag lyckades lite så fick ångesten fritt spelrum och jag kan verkligen inte hantera den så efter det så kunde jag inte alls slappna av för jag var så rädd för ångesten. Och ledsen blev jag för att jag tänkte för mycket på Ping och de andra hundarna och det kan jag inte heller hantera.

Jag vet inte. Hon bröt rätt mycket i språket så ibland hörde jag inte vad hon sa. Men mest tror jag att det var för att det blev alldeles för mycket på en gång med att gå igenom hela bakgrunden och så försöka behandla vid samma tillfälle. Jag hade nog behövt fasa in det så långsamt som med osteopaten för att det ska kunna funka, men det har jag inte råd med utan att sluta gå hos honom och det vill jag inte 😕

Tack 💖💖

Jag tycker det låter som om du fått en del bra insikter ifrån detta om hur du fungerar, och det kan kanske vara minst lika värdefullt som själva hypnosen skulle ha varit.... Ju mera man lär sig om sig själv ju större är chansen att lyckas vända sitt liv till det bättre.

Det att det blev för mycket både att prata och sedan genomföra hypnosen direkt efter kan jag absolut förstå! Men det skulle ju i så fall bli bättre om du vill försöka igen senare, iom nu är du "klar" med pratet och att berätta om allting.

Just det med att du inte kan hantera din ångest låter ju kanske som det största problemet, inte bara mtp hypnosen men också överlag? Jag önskar så att du kunde få hjälp att hitta ett sätt så du åtminstonde inte behöva vara rädd för din ångest, det låter fruktansvärd jobbigt.

Tack 💖💖
Det är inte korkat att vilja må bättre och modigt av dig att försöka. :heart

träffat mamma och vi har köpt hö och spån och bytt kolsyrepatroner och sedan var vi och fikade med pojkvännen och jag glömde helt apoteket 😞 Det har varit trevligt iallafall men nu är jag fullkomligt slut och vet inte vad jag ska ta mig till

Jag vill inte vara helt kävla oduglig 😭 JAG VIÖÖ INTE MER!! JAG ORKAR INYE OCH KAG VILL INTE 😭😭

Nu får jag äntligen sova och då går det inte😞 Har iallafall tillbringat en timme av kvällen med att kolla upp gammal musik från voxpop med pojkvännen så då kändes det lite bättre. Förutom att bli påmind om hur gammal jag är 😓 men nu är det jätte illa igen 😭

Jag har sådan ångest och är så ledsen och arg för mitt förråd och alla mina prylar 😭 Jag hade gått igenom allting flera gånger så det enda som var kvar var minnen som verkligen betydde något för mig. Och jag känner mig så korkad som förvarade de grejerna i förrådet, men jag trodde faktiskt inte att de skulle gå lös på ett låst förråd som hör till min lägenhet och som jag har haft i 15 år!😭

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 863
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka