Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 133
  • Visningar Visningar 81 021
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Fått lite gjort på morgonen men nu är ångesten tillbaka och det känns som att det kommer att bli lika illa som igår 😭

Jag MÅSTE städa till marsvinen idag och jag har haft panik för det i flera dagar. Fattar inte varför för det tar bara en kvart att städa buren men ändå går det inte. Jag är jättestressad och det känns som jag har 1000 måsten som väntar trots att jag vet att det inte är så många

Fy fam vad ångesten är hög idag 😭 Just nu är det lite bättre så jag hoppas verkligen att det fortsätter så eller att den minskar ännu mer för den är fortfarande hög. Enligt min klocka så har pulsen legat på över 100 trots liggande, atenolol och propranolol och säger att jag har tränat intensivt trots att jag bara har legat i sängen

Marsvinen har fått halvt städat så det är rent och spån i halva buren och så är det utan spån i resten för jag orkar inte bära spån så många våningar nu så det får vara så tills imorgon. Bella har fått en promenad och så har vi tränat på balansbollen. Jag har också lagt ut de sista hundprylarna på Facebook så nu ska jag bara fixa annons också, men det orkar jag nog inte idag.

Jag orkar inte mera men det finns inga alternativ eller lösningar alls 😭
Jag ville bara säga att jag vet hur det känns. 😞 Jag känner EXAKT likadant. Hade så gärna velat skriva nåt som hjälper. Men jag vet ju själv att det enda som skulle hjälpa är att det plötsligt kom en lösning. Så förlåt om det är en dålig tröst, men jag ville ändå skicka en kram och påminna om att du har människor här som hejar på dig av hela våra hjärtan!!!! ❤️ ❤️ ❤️

Ps. Svara INTE om du inte orkar. 🙂 ❤️

Jag är hungrig precis hela tiden trots att jag äter hela tiden också 😫 Jag är inne i en period där jag inte har en aning om vad jag kan äta så det blir mycket gorbys och det är ju allt annat än nyttigt att äta varje dag plus att jag är mer än lovligt trött på det, men det är den billigaste mikromaten jag äter och annan mikromat är ju inte heller särskilt nyttig 😕 Jag har potatis och äpplen hemma men äpplen är jag dödens trött på och potatisen klarar jag inte att koka. Funderar på att be pojkvännen koka en gryta till mig så det räcker ett par dagar. Potatis och lingonsylt borde iallafall vara nyttigare och billigare än gorbys

Det blev så outhärdligt att jag fick kasta mig ut med bara tunn hoodie och mössa i snön och gå så snabbt jag bara kunde tills stesoliden slog till som en slägga och jag fick släpa mig hem. Det blev nästan 3000 steg iallafall men inte tillräckligt för att få bort ångesten så den ligger fortfarande och gnager i bakgrunden och försöker ta sig igenom stesoliden. Pojkvännen var ute med Bella så jag slipper tänka på det också och nu hjälper han mig att koka potatis. Jag vill inte alls äta men jag vet ju att jag kommer att vara för hungrig för att sova annars. Vet inte vad jag ska göra nu. Allt är så meningslöst när jag är såhär väck. Jag tycker inte alls om att ta så mycket stesolid som jag har varit tvungen att göra sista veckan, men vad ska jag göra när det är helt outhärdligt och jag inte har någon annan lösning? Att ta mig ut funkar inte alls ofta. Det enda jag kan komma på är att skrika och dunka huvudet i väggen tills jag tuppar av och då tror jag ändå att stesoliden är att föredra. Jag saknar min cykel! Då kunde jag cykla bort mycket av ångesten. Den jag har nu är så seg så den ger bara mer ångest

Nu har jag bokat tid för hypnos och jag ångrar mig redan för det är så mycket nytt, jag vet inte hur det kommer att gå till och jag är rädd att allting bara kommer att bli värre 😓

Heja dig! :heart Om man ska kunna få förändringar så måste man våga göra något nytt och annorlunda.

Vad eksakt ska hypnosen fokusera på?
Jo, jag vet, men nu är det ju ändå bättre än vad det har varit så jag är jätterädd att hamna nere i helvetet igen när jag äntligen kravlat mig upp till källaren. När jag började gå hos osteopaten så blev det ju lång tid värre efter varje gång tills det äntligen började vända. Men jag känner ändå att jag vill prova och försöker att tänka att det värsta som kommer hända är att inget händer.
Jag vet inte. Jag har inte klarat att ringa eller maila så jag bara bokade en tid genom hemsidan för annars hade det inte blivit av om jag skulle behöva ringa först. Det stod att man pratade en halvtimme innan själva hypnosen så jag ska skriva en lista men tänker att hon får bestämma vad hon tror kommer vara lättast att påverka

Jag önskar du kunde fokusera på och se allt du faktiskt gör, den ”friska” delen. Du har massa kunskaper, styrka, kreativitet osv och att du får må bra. Hoppas att du förstår hur jag menar.

Och jag önskar att samma gällde många i tråden, att ge cred för det bra är oftast bättre än att bejaka det som inte funkar. Ett mer salutogent förhållningssätt.

Jag önskar du kunde fokusera på och se allt du faktiskt gör, den ”friska” delen. Du har massa kunskaper, styrka, kreativitet osv och att du får må bra. Hoppas att du förstår hur jag menar.

Och jag önskar att samma gällde många i tråden, att ge cred för det bra är oftast bättre än att bejaka det som inte funkar. Ett mer salutogent förhållningssätt.
Jo, jag förstår hur du menar. Men det ger oftast mest frustration och jag blir ännu mer ledsen för att jag inte klarar att göra så mycket som jag vill så då blir ofta ingenting gjort istället för det är många gånger lättare att hantera att inte göra något alls än att hantera att bara kunna göra lite trots att jag vill göra mycket. Jag vet att det inte är så det du menar att jag ska göra, men jag klarar inte att tycka att jag är duktig för att jag klarade att göra en enda liten grej när allting känns totalt meningslöst 😞

Jo, jag förstår hur du menar. Men det ger oftast mest frustration och jag blir ännu mer ledsen för att jag inte klarar att göra så mycket som jag vill så då blir ofta ingenting gjort istället för det är många gånger lättare att hantera att inte göra något alls än att hantera att bara kunna göra lite trots att jag vill göra mycket. Jag vet att det inte är så det du menar att jag ska göra, men jag klarar inte att tycka att jag är duktig för att jag klarade att göra en enda liten grej när allting känns totalt meningslöst 😞

Jag fattar. Men det blir lätt att allt fokus hamnat på det svåra, när du egentligen är duktig och tar emot stöd, försöker göra saker du gillar osv. Risken är att man klappar varandra medhårs i det dåliga måendet.
Var snäll mot dig själv. Har du gjort en grej, låt dig själv slappna av. Du kanske måste ha lite mer stöd? Så du får hjälp med vardagsstrukturen så det inte blir så mycket?

Jag fattar. Men det blir lätt att allt fokus hamnat på det svåra, när du egentligen är duktig och tar emot stöd, försöker göra saker du gillar osv. Risken är att man klappar varandra medhårs i det dåliga måendet.
Var snäll mot dig själv. Har du gjort en grej, låt dig själv slappna av. Du kanske måste ha lite mer stöd? Så du får hjälp med vardagsstrukturen så det inte blir så mycket?
Det är för att allt det negativa skriker så väldigt mycket högre än det positiva så det är jättesvårt att koncentrera mig på den lilla bra saken jag gjorde när ångesten och meningslösheten äter upp mig inifrån. När inte meningslösheten är där så kan jag se det bra jag gör. Det är fortfarande inte tillräckligt mycket för att väga över det dåliga, men jag kan åtminstone se det. När meningslösheten är där så går det inte att göra något hur gärna jag än vill. Tex igår satte jag mig för att sy på en kappa och det verkligen gick inte. Jag vill ha kappan klar för det är jätteofta jag tänker att jag behöver den kappan när jag klär på mig, men det går inte. Det är absolut inget svårt som ska göras (sy dit spets med helt vanliga stygn som man lär sig på lågstadiet) och jag är säker på att jag skulle kunna ha den klar på 1-3 timmar så länge jag inte klantar mig, men ändå går det inte. Jag satte mig med den och ångesten kom som ett godståg och meningslösheten sa att vad ska jag med en kappa till när livet ändå är onödigt. Men det gick att sy på en hundsele som är mycket svårare och som jag verkligen inte behöver. Inte så att jag blev färdig med den, men det gick åtminstone att göra en halvtimme. Jag kan se att jag gjorde något bra som sydde på den, men eftersom den inte blev klar så överväger ändå den biten trots att den inte borde det. Jag fattar verkligen inte vad det är som bestämmer vad jag kan eller inte kan göra. Det är samma med maten. Jag kan tycka att något egentligen är jättegott och kroppen bara ”NEJ! Det där är oätbart denna veckan!”. Jag fattar verkligen inte!

Nu råkade det visst bli mest svammel, men det får stå kvar.

Jag kan få mer boendestöd, men då blir det för mycket och jag får ångest för att jag har dagarna för uppbokade och blir stressad av det. Jag vill verkligen ha en fungerande rutin, men jag vet inte hur. Det enda jag kan komma på som kan få det att funka är mer självdisciplin, men det är omöjligt att få självdisciplinen att funka och tvinga mig att göra saker (nödvändiga som tex borsta tänderna) när allt känns meningslöst. När det inte känns meningslöst så kan jag ibland tvinga mig att göra saker. Jag har försökt hitta en röd tråd i mitt mående i så många år, men jag går bet. Det säger bara pang och så går det från helt okej till nattsvart på en sekund, men det kan också gå åt andra hållet när jag har tur. Någon enstaka gång finns det en anledning, men oftast inte. Vissa dagar går det att komma igång om jag är tvingad på något sätt, tex har något planerat hemifrån som jag måste göra, medans andra så blir det istället värre av det. Jag fattar verkligen inte!

Det kanske inte finns en tråd. Jag hoppas du har människor omkring dig som kan lyfta dig och ser allt bra du gör.

Det kanske inte finns en tråd. Jag hoppas du har människor omkring dig som kan lyfta dig och ser allt bra du gör.
Kanske inte tråd, men iallafall försöka veta ungefär vad som orsakar vilken reaktion så jag hade kunnat förutse och planera mitt mående och liv lite iallafall. Nu vet jag bara att om jag gör för mycket så blir det katastrofdåligt, men vad som är för mycket varierar jättemycket från gång till gång så inte ens det kan jag förutse 😕
Jag orkar sällan träffa folk, men jag har pojkvännen, min familj och ett par vänner iallafall. Ett par brevvänner också, men det blir inte så ofta för jag har så svårt att skriva svar och det är dessutom på engelska

Hypnosen funkade inte alls. Jag kunde inte slappna av och blev bara rädd och ledsen istället. Precis i början lyckades jag slappna av pyttelite men då kom ångesten direkt. Hon skickade en avslappningsapp för att träna på att slappna av och att jag kunde höra av mig om jag ville prova igen men jag vet inte om jag vill det. Det känns bara som ett story misslyckande

Hypnosen funkade inte alls. Jag kunde inte slappna av och blev bara rädd och ledsen istället. Precis i början lyckades jag slappna av pyttelite men då kom ångesten direkt. Hon skickade en avslappningsapp för att träna på att slappna av och att jag kunde höra av mig om jag ville prova igen men jag vet inte om jag vill det. Det känns bara som ett story misslyckande

Det är okej, du vågade gå dit i alla fall, och bara det är ett stort steg. ❤️ Jag fattar att det var läskigt och svårt att slappna av. Ofta när man ska försöka göra något nytt så kan det ta några försök innan man lyckas, det är helt normalt. Men man lär sig undervägs och oftast går det bättre för varje gång man försöker.

Var det något särskilt som gjorde så du blev rädd? Kändes det okej att prata med henne annars?

Det kan ju ha varit att hennes energi inte var "rätt" för dig också, och att hon inte lyckades med att ge dig tryggheten du behövde för att slappna av.

Jag mår jättedåligt. Håller på att börja gråta hela tiden. Och huvudvärk. Var tvungen att stanna hemma från praktiken för jag fick panik och började gråta bara av tanken att gå hemifrån

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 863
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31