Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 131
  • Visningar Visningar 80 958
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Fick ta en stesolid i morse för ångesten var så svår. Jag tar oftast inte mer än vad jag får på receptet och om man slår ut det över sista månaden så tar jag i medel 1,58 tabletter om dagen och jag får ta två, men jag vill helst inte ta mer än en för jag vill kunna ha den extra tabletten att sätta in när det blir jätteilla och att den fortfarande ger tillräcklig effekt och det kommer den inte att göra om jag inte minskar ned igen snart. Men vad ska jag göra när ångesten sliter mig i stycken? Jag fick iallafall sova en liten extra stund när stesoliden börjat verka och när jag vaknade så mådde jag tack och lov bättre så nu har jag pusslat ihop ett 3D-pussel jag köpte i lördags. Han i butiken sa att det är från 14år och att jag inte skulle slarva bort beskrivningen för att det är svårt, men om jag räknar med det jag pusslade igår så har det tagit ca 1,5 timme utan beskrivning så så svårt tycker jag verkligen inte att det var. Funderar på att köpa något till för det var rätt roligt! Nu ska jag fixa lite på en patch jag har fått beställd. Det är också roligt, men beställningar är ofta jobbiga för det är ju inte alltid jag känner för att göra patchar och då får den som beställt vänta så länge och det känns inte bra trots att jag alltid säger att det kommer att ta ett tag att få färdigt.
IMG_9065.webp

Jag måste gå till apoteket men jag får panik bara av tanken av att ta på mig kläder för inget passar längre 😭 Jag har ett par stretchjeans som jag fortfarande får på mig men det är det enda jag har i byxväg nu. Kjolar har jag nog ett par, men vad gör det för nytta när alla leggings är för små 😭 BH har jag heller ingen som passar längre 😭

Ju mer ångest jag får desto mindre rör jag på mig och då går jag upp ännu mer i vikt och får ännu mer ångest och rör ännu mindre på mig 😭

Jag tycker det låter som om du fått en del bra insikter ifrån detta om hur du fungerar, och det kan kanske vara minst lika värdefullt som själva hypnosen skulle ha varit.... Ju mera man lär sig om sig själv ju större är chansen att lyckas vända sitt liv till det bättre.

Det att det blev för mycket både att prata och sedan genomföra hypnosen direkt efter kan jag absolut förstå! Men det skulle ju i så fall bli bättre om du vill försöka igen senare, iom nu är du "klar" med pratet och att berätta om allting.

Just det med att du inte kan hantera din ångest låter ju kanske som det största problemet, inte bara mtp hypnosen men också överlag? Jag önskar så att du kunde få hjälp att hitta ett sätt så du åtminstonde inte behöva vara rädd för din ångest, det låter fruktansvärd jobbigt.
Jag vet inte. Egentligen är det ju sådant jag redan visste, men jag har så svårt att översätta en viss situation till en annan och har alltid haft. Det har blivit bättre för att jag har tränat på det så mycket, men det kommer ändå tillbaka för att jag inte klarar att gå och tänka på det hela tiden.

Jag hade ju städningen tidigare på dagen också och hypnosen var rätt så sent så det spelade säkert också in för jag var både trött och hann bygga upp en massa nervositet och ångest innan. Jag funderar på att prova igen, men jag behöver träna på att slappna av själv först och det är inte lätt. Jag fick tips om en app från hon som gjorde hypnosen, men den funkar inte ordentligt i gratisversionen så jag behöver hitta någon annan.

Ja, det är helt klart ångesten och meningslösheten som är de största problemen psykiskt och det är extremt jobbigt. Ångesten kan jag ju till viss del få bort med stesoliden, men det är ingen lösning utan det fyller troligen bara den mentala ryggsäcken ännu mer. Allt som är jobbigt stoppar jag så långt ned som det bara går utan att bearbeta det först för jag vet inte hur

Jag vet inte. Egentligen är det ju sådant jag redan visste, men jag har så svårt att översätta en viss situation till en annan och har alltid haft. Det har blivit bättre för att jag har tränat på det så mycket, men det kommer ändå tillbaka för att jag inte klarar att gå och tänka på det hela tiden.

Jag hade ju städningen tidigare på dagen också och hypnosen var rätt så sent så det spelade säkert också in för jag var både trött och hann bygga upp en massa nervositet och ångest innan. Jag funderar på att prova igen, men jag behöver träna på att slappna av själv först och det är inte lätt. Jag fick tips om en app från hon som gjorde hypnosen, men den funkar inte ordentligt i gratisversionen så jag behöver hitta någon annan.

Ja, det är helt klart ångesten och meningslösheten som är de största problemen psykiskt och det är extremt jobbigt. Ångesten kan jag ju till viss del få bort med stesoliden, men det är ingen lösning utan det fyller troligen bara den mentala ryggsäcken ännu mer. Allt som är jobbigt stoppar jag så långt ned som det bara går utan att bearbeta det först för jag vet inte hur
Grejen är ju att du trycker undan så otroligt mycket ångest och dåligt mående, det är helt förståeligt men det tar ändå vägen nånstans, det är säkert anledningen till att du har så svårt att slappna av med för då kan man inte trycka undan mer. Men det i tanken tycker jag din reaktion på hypnosen är helt rimlig, men jag måste säga att det faktum att du nu funderar på att ändå gå tillbaka betyder att du nånstans är redo att gå framåt och det är ju fantastiskt. Jag tycker du ska ta med dig det i dina funderingar, att du faktiskt funderar på att göra något igen trots att det va jättejobbigt för att du nånstans är stark och redo, även om det kanske inte känns så alltid

Grejen är ju att du trycker undan så otroligt mycket ångest och dåligt mående, det är helt förståeligt men det tar ändå vägen nånstans, det är säkert anledningen till att du har så svårt att slappna av med för då kan man inte trycka undan mer. Men det i tanken tycker jag din reaktion på hypnosen är helt rimlig, men jag måste säga att det faktum att du nu funderar på att ändå gå tillbaka betyder att du nånstans är redo att gå framåt och det är ju fantastiskt. Jag tycker du ska ta med dig det i dina funderingar, att du faktiskt funderar på att göra något igen trots att det va jättejobbigt för att du nånstans är stark och redo, även om det kanske inte känns så alltid
Jo precis. Men det är det enda sättet jag har för att hantera allt jag inte klarar att hantera. Trycka undan och distrahera och låtsas som att inget har hänt och inget har funnits. Så när vi hade med Ping i hypnosen och jag började slappna av så kom all sorg och ångest som en slägga rätt i ansiket och sedan var det kört med att ens försöka slappna av igen. Jag är så jävla rädd för vad som kommer att hända om jag tillåter alla minnen och trauman komma upp till ytan för jag misstänker att det kommer inte att pysa ut lite i lagom takt utan troligen kommer ju allt att komma som en slägga så som med Ping så jag får femtioelva släggor i nyllet på en gång och hur ska jag kunna hantera det?! Så ena delen av mig vill prova på hypnosen igen för att försöka komma vidare, men den andra är skräckslagen för vad händer när hypnosen är över och jag sitter där ensam med all sorg och undantryckta minnen?

Vad är det första du behöver göra? Vilket är viktigast?
Typ allt utom pyssel som är vad jag har gjort 😑 Men ska städa till marsvinen nu iallafall. Funderar på om jag ska gå ned och hämta spån före och slänga i en maskin tvätt samtidigt eller om jag ska ta spånet när jag går ned med skräppåsen och slänga i en maskin tvätt då istället. Och så typ tusen andra saker som jag hade velat ha gjort innan boendestödet kommer 14, men det finns inte en chans att hinna eller orka allt

Jag orkade inte hela tiden ut med boendestödet, men marsvinen har fått städat och nytt spån, tvättmaskinen står igång, jag har fått ut TVn på annons och lyckats damma några ytor. Inte alls så mycket som jag ville och jag hade kanske kunnat tvinga mig till att klara tiden ut, men eftersom jag redan varit kraschad en hel vecka sedan förra gången så tänkte jag att det var bättre att avsluta så förhoppningsvis inte hela denna dagen blir förstörd också
Jag lyckades ringa om utredningen på huset också så får se när de ringer upp

Jag var jättesned idag när jag var hos osteopaten så nu snurrar hela världen samtidigt som jag tiltar huvudet åt höger men vinglar åt vänster efter att han rättat till mig igen så det blir ingen praktik idag heller för jag är så trött och yr 😞 Ska försöka vila en stund och hoppas på att jag mår bättre sedan. Bara hoppas att han inte släppte loss en massa ångest också för det har jag haft så det räcker och blir över sista tiden 😓

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 863
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka