Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 130
  • Visningar Visningar 80 874
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Fem dagar utan glass och godis klarade jag innan jag gav upp och köpte kakor idag 😓 men jag började få huvudvärk, troligen sockerabstinens, och huvudvärkstabletterna är slut så kakor fick bli nödlösningen

Fem dagar utan glass och godis klarade jag innan jag gav upp och köpte kakor idag 😓 men jag började få huvudvärk, troligen sockerabstinens, och huvudvärkstabletterna är slut så kakor fick bli nödlösningen

Bra jobbat! 🙌 Nästa gång kanske det blir 7 dagar, eller 10, eller 14.... Det måste inte vara allt eller intet. :)

Känns det som att kakorna triggar igång sockersuget mera efteråt? Det är ju största risken/problemet isf, att det blir jobbigare för dig igen sedan.

Bra jobbat! 🙌 Nästa gång kanske det blir 7 dagar, eller 10, eller 14.... Det måste inte vara allt eller intet. :)

Känns det som att kakorna triggar igång sockersuget mera efteråt? Det är ju största risken/problemet isf, att det blir jobbigare för dig igen sedan.
Får hoppas på det! Målet är att jag får äta något godis eller glass en gång i månaden och så brukar vi äta pizza eller kinamat varannan helg, men det blev idag istället för imorgon för jag har legat med migrän mer än halva dagen och behövde få lite frisk luft och få i mig mat. Alla migräntabletterna var slut så till slut fick jag ta en citodon för det gjorde så ont och det tycker jag inte om för jag har så få kvar. Nu är det iofs väldigt längesedan jag hade så allvarlig uvi att jag behövt citodon, men rädslan sitter fortfarande kvar så citodonen är en trygghet för det.
Angående sötsug så har jag faktiskt inte känt något alls idag, men det kan ju vara pga illamåendet från migränen så det kommer kanske imorgon istället

Jag ska till praktiken 12.50 och jag vet inte hur jag ska klara det. Jag hade behövt duscha innan men jag är fullkomligt slut efter gårdagens och nattens migrän och det molar fortfarande i huvudet så jag är rädd att den kommer tillbaka om jag anstränger mig 😓

Nu har jag äntligen fått tag i migräntabletter så nu har jag petat i mig en sådan och ber till högre makter att huvudvärken försvinner! Men fy fan vad dyra de är i butik jämfört med på nätet 😱

Har läst en del i trolltråden och känner mig lite orolig för där verkade vara flera som tyckte att här var flera ”gnällspikar” (inte exakt citat) som hittade på en massa otroliga saker om sina liv så nu oroar jag mig för att jag kan uppfattas som ett troll för att jag bara gnäller och gnäller hela tiden. Jag har också fått en fin telefon i gåva av en här på forumet, men den fick jag via PM efter att jag startat en tråd om att min telefon höll på att ge upp och att jag behövde köpa en ny och frågade om vilken jag skulle välja när jag hade beslutsångest för en ny telefon är en så stor utgift för mig. Jag satt alltså inte och tiggde en ny telefon utan jag var helt inställd på att köpa en själv när jag fick PMet om telefonen. Det är några år sedan nu så den telefonen har blivit utbytt mot nuvarande, men jag är fortfarande så tacksam!

Har läst en del i trolltråden och känner mig lite orolig för där verkade vara flera som tyckte att här var flera ”gnällspikar” (inte exakt citat) som hittade på en massa otroliga saker om sina liv så nu oroar jag mig för att jag kan uppfattas som ett troll för att jag bara gnäller och gnäller hela tiden. Jag har också fått en fin telefon i gåva av en här på forumet, men den fick jag via PM efter att jag startat en tråd om att min telefon höll på att ge upp och att jag behövde köpa en ny och frågade om vilken jag skulle välja när jag hade beslutsångest för en ny telefon är en så stor utgift för mig. Jag satt alltså inte och tiggde en ny telefon utan jag var helt inställd på att köpa en själv när jag fick PMet om telefonen. Det är några år sedan nu så den telefonen har blivit utbytt mot nuvarande, men jag är fortfarande så tacksam!
Du behöver inte oroa dig för det 🤗:heart

Skönt! Jag försöker alltid hålla allt gnäll i samma tråd så de som inte vill se det slipper det utan att, förhoppningsvis, behöva ha mig på ignore så andra trådar jag startar kan hålla sig till sitt eget ämne
I din egna tråd här på Dagbok så får du " gnälla" hur mycket du vill 🤗 :heart

Var precis och handlade (pojkvännen brukar nästan alltid handla) och jag lyckades både låta bli att köpa glass och rulltårtan de hade på extrapris trots att den är supergod. Igår kväll tabbade jag mig och åt en dammsugare (kakan då såklart 😅) så jag fick åter igen sätta tillbaka timerappen, men jag får fortsätta försöka.

Nu ska jag och Bella gå till en vän och hjälpa henne med hennes marsvin. Jag är egentligen inte så pigg på att träffa någon men hon brukar alltid hjälpa mig så fort det behövs så då vill jag ge tillbaka så mycket jag kan.
Jag provade att öka atenololen till två tabletter i morse för jag har börjat bli så andfådd igen så jag får se hur det känns att gå en promenad nu

Hemma igen. Blev så förvånad när jag kom hem och bara varit borta i 2,5 timme för det kändes som mycket längre trots att vi hade trevligt. Nu är hjärnan grillad och kroppen skriker efter onyttigheter att äta 😞 Har ätit en burk med citronkvarg, men känner mig inte mätt för det är inte vad kroppen vill ha

Hemma igen. Blev så förvånad när jag kom hem och bara varit borta i 2,5 timme för det kändes som mycket längre trots att vi hade trevligt. Nu är hjärnan grillad och kroppen skriker efter onyttigheter att äta 😞 Har ätit en burk med citronkvarg, men känner mig inte mätt för det är inte vad kroppen vill ha

Aldrig hört om någon som blivit mätt på kvarg? Det skulle inte jag bli iaf oavsett hur mycket jag åt....
Testa att blanda in mysli nästa gång om du gillar det?

Hur mår du i dag?

Aldrig hört om någon som blivit mätt på kvarg? Det skulle inte jag bli iaf oavsett hur mycket jag åt....
Testa att blanda in mysli nästa gång om du gillar det?

Hur mår du i dag?
Jag blir rätt mätt på kvarg just nu faktiskt. Yoghurt och liknande gör mig bara mer hungrig, men den citronkvargen funkar av någon anledning. Den är så god också att den ibland funkar som ersättning för godis och glass. Får se hur lång tid det varar bara för min kropp lär snart tröttna på den som med allt annat som är åt det nyttiga hållet 😑 müsli och kvarg funkar inte. Müsli och fil funkar, men det blir för gott istället så då äter jag för mycket

Jag vet inte. Rätt okej men dåligt på samma gång. Ångesten är inte så farlig för en gångs skull, men jag kan inte göra något för allt känns meningslöst så jag är jättefrustrerad istället och om jag hade försökt göra något så lär ångesten komma som ett godståg. Jag vill verkligen göra något! Jag håller på att bli galen på att det inte går 😞
Tack för att du frågar 💖

Jag hittade ett par cargobyxor som passar! Men jag måste göra något roligare med dem för de är beige och tråkiga och matchar ingenting, men jag vet inte vad 🤔

Nu ligger byxorna i tvättmaskinen med svart tvättmedel och svart färgåterställningsmedel så jag hoppas att de iallafall blir gråa istället för beige. Funderar på att göra något tryck på dem, men måste veta vad de slutar på för färg först och komma på vad för tryck

De blev en fruktansvärt ful gråblågrön färg :arghh: Så nu vet jag inte vad jag ska göra med dem för de matchar verkligen INGET jag äger

Och pojkvännen mår illa och jag har kräkfobi så nu sitter jag i extrarummet med stängd dörr, öronproppar och hörlurar och har panik och vet inte vad jag ska ta mig till alls för jag måste ju komma ut och ta hand om djuren, vattnet till tvättmaskinen måste stängas av och ta mina mediciner och helst kunna sova någonstans också och jag vet inte hur 😭

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 634
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 863
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka