Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 128
  • Visningar Visningar 80 785
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

De blev en fruktansvärt ful gråblågrön färg :arghh: Så nu vet jag inte vad jag ska göra med dem för de matchar verkligen INGET jag äger

Och pojkvännen mår illa och jag har kräkfobi så nu sitter jag i extrarummet med stängd dörr, öronproppar och hörlurar och har panik och vet inte vad jag ska ta mig till alls för jag måste ju komma ut och ta hand om djuren, vattnet till tvättmaskinen måste stängas av och ta mina mediciner och helst kunna sova någonstans också och jag vet inte hur 😭

Han kan inte åka hem då?

Han kan inte åka hem då?
Han har för ont för det. I värsta fall får jag packa ihop det viktigaste och dra hem till honom, men då måste jag gå ut från extrarummet 😓 Fast han skickade nu att han tror att det håller på att gå över så jag får se vad som händer. Han ska ringa till vårdcentralen imorgon för att kolla om det är gallsten eller magsår eller något annat som ger megaont i magen och illamående

De andra gångerna han har haft det så har han antingen varit hemma hos sig redan eller så har det varit på natten och han har lyckats att inte väcka mig, men nu kommer jag att få ångest på nätterna efter att han berättat det 😓 Vet ju att det inte är något farligt för mig men jag får ändå panik

Nu ör jag i pojkvännens lägenhet. Försökte stå ut att vara hemma med öronproppar och hörlurar först och extrarummet sedan men så vaknade jag och var jättekissenödig och jag vågade inte gå på toa hemma så jag tog mediciner och kudden och gick hem till honom. Är livrädd för att det är magsjuka trots att han säger att det är som det brukar. Jag har inte kräkts på nog minst 10 år och jag får panik av tanken på magsjuka 😭 Och hur ska jag klara att flytta ihop helt?! Då kommer jag ju att ha ingenstans att komma undan

Jag vågade mig hem igen när jag blev för hungrig och har varit hemma sedan dess. Pojkvännen mår såklart inte bra efter att ha kräkts hela natten, men nu är han mest trött. Jag får se om jag vågar sova hemma inatt eller om jag sover i hans lägenhet någon natt till för att minska ångesten genom att få lite distans till allting. Detta är också en sak som jag måste jobba med, men jag vet inte hur. Det är som när hon på psykiatrin konstant frågar vad jag vill ha för terapi varje gång jag säger att jag behöver terapi, men hade jag vetat det så hade jag ju tagit tag i det för längesedan! Jag har ingen psykutbildning så jag har ingen aning! Ju mer jag googlar desto mer förvirrad blir jag så jag har ju inte direkt kunnat ta reda på något heller. Det är som att min hjärna är full och inget jag försöker lära mig eller fatta fastnar utan det blir bara en värre och värre spiral av ångest och dåligt mående ju längre tiden går och jag vet inte hur jag ska få stopp på den alls 😭

Usch vad jobbigt! Jag hoppas vårdcentralen lyckas ta reda på vad det är, och "bota" honom....
Ja 😞 Det är ju ännu jobbigare för honom för jag har ju ”bara” ångesten och paniken medans han har så jätteont att han kräks av det. Vårdcentralen gissade på gallsten, vilket är vad jag har gissat på tidigare också, men kunde inte göra något mer idag utan han ska in på onsdag för att ta blodprover som de inte kunde ta idag. Jag hatar när andra mår dåligt för jag känner mig så maktlös som inte kan hjälpa 😭

Nu har jag ont i magen så jag är livrädd för att det är magsjuka 😭 Det kan vara magont pga ångesten och rädslan men det vet jag ju inte om det är 😭

Nu har jag ont i magen så jag är livrädd för att det är magsjuka 😭 Det kan vara magont pga ångesten och rädslan men det vet jag ju inte om det är 😭
Håller tummarna att det bara är ångest. :heart Om det är gallsten han har så är det ju inte smittsamt.

Och även om det skulle vara magsjuka så är det inte alls säkert du kommer kräkas pga det! Jag tror sist gång som jag kräktes var när jag var typ 15, dvs snart 30 år sedan.... Tror det är rätt ovanligt att vuxna gör det faktiskt...

Håller tummarna att det bara är ångest. :heart Om det är gallsten han har så är det ju inte smittsamt.

Och även om det skulle vara magsjuka så är det inte alls säkert du kommer kräkas pga det! Jag tror sist gång som jag kräktes var när jag var typ 15, dvs snart 30 år sedan.... Tror det är rätt ovanligt att vuxna gör det faktiskt...
Verkar som att det bara var ångest tack och lov! Jag har kräkts vid magsjuka som vuxen, men oftast bara en eller två gånger och det är nog över 10 år sedan nu. Däremot har jag fått ordentlig hosta och nackspärr 😫 Så nu får jag hoppas på att det går över snabbt för Bella har tid hos fysioterapeuten på fredag

Fy fan vad jag mår dåligt nu 😞 Har så fruktansvärt ont i hela kroppen, fryser och hostar så jag är helt öm i både strupen och bröstkorgen så det är nog mer än en vanlig förkylning. Fan också! Jag har inte tid att vara sjuk den här veckan 😫
Och så är här arbetare från fastighetsbolaget och ”fixar” ventilationerna så det går inte ens att vila och den ena har gjort hål i baksidan på min garderob 🤬

Just nu är jag så pass mycket piggare att jag har fått i mig lite glass och kunnat sitta upp några minuter, men nu blir det sängen igen. Det är väldigt längesedan jag varit såhär sjuk. Har växlat mellan frossa och svettas, fruktansvärd värk i kroppen och hostat sönder strupen och halsen. Egentligen så borde jag åka in då ena medicinen kan paja immunförsvaret, men det orkar jag inte

Hoppas du blir bättre snart! Läste precis att det är rekordmånga sjuka i influensa nu....

Är din pojkvän också sjuk fortfarande?

Hoppas du blir bättre snart! Läste precis att det är rekordmånga sjuka i influensa nu....

Är din pojkvän också sjuk fortfarande?
Tack 💖 Det hoppas verkligen jag också! Känns inte som att jag har feber idag iallafall, men mår fortfarande rejält blä. Så jag fick ställa in Bellas fysioterapi igen imorgon för jag lär inte vara tillräckligt frisk tills dess och jag missade praktiken igen idag 😫
Pojkvännen är så gott som frisk, men fortfarande lite trött och hostig

Jag är så trött på att vara sjuk nu 😫 och hostan är vidrig för det gör så fruktansvärt ont och väcker mig hela tiden. Jag har iallafall fått sova ikapp rätt mycket under dagen, men då lär jag väl inte sova inatt istället. Men om man bortser från hostan så mår jag iallafall lite bättre så jag har kunnat vara uppe och göra lite korta stunder. Måste ta mig ut med Bella också så hon får bajsa för pojkvännen är iväg. Marsvinen hade också behövt ha städat, men de klarar sig till imorgon

Jag är så trött på att vara sjuk nu 😫 och hostan är vidrig för det gör så fruktansvärt ont och väcker mig hela tiden. Jag har iallafall fått sova ikapp rätt mycket under dagen, men då lär jag väl inte sova inatt istället. Men om man bortser från hostan så mår jag iallafall lite bättre så jag har kunnat vara uppe och göra lite korta stunder. Måste ta mig ut med Bella också så hon får bajsa för pojkvännen är iväg. Marsvinen hade också behövt ha städat, men de klarar sig till imorgon
Har du någon värmekudde typ? Varmvattenflaska? Sist jag va sjuk hade jag också helt bisarr hosta, ingenting funkade riktigt, av någon anledning provade jag att lägga min värmekudde så högt upp på bröstet/halsen som gick utan att det va obehagligt, och lägga extra kuddar under huvet så man inte ligger platt. Jag vet inte varför det funkade men jag kunde sova några timmar iaf. Hade kudden så varm jag kunde utan att bränna mig

Har du någon värmekudde typ? Varmvattenflaska? Sist jag va sjuk hade jag också helt bisarr hosta, ingenting funkade riktigt, av någon anledning provade jag att lägga min värmekudde så högt upp på bröstet/halsen som gick utan att det va obehagligt, och lägga extra kuddar under huvet så man inte ligger platt. Jag vet inte varför det funkade men jag kunde sova några timmar iaf. Hade kudden så varm jag kunde utan att bränna mig
Tack för tipset! Tyvärr blev det värre av värmen, men det var ju värt ett försök! Tack och lov (peppar peppar!!) så verkar hostan sakta bli bättre så inatt har jag bara vaknat fem gånger enligt klockan. Den är inte helt exakt med att visa rätt men tillräckligt för att man ska få ett hum iallafall. Det gör heller inte lika extremt ont längre. Fortfarande ont, men inte outhärdligt

Jag kan inte göra någonting. Inte vila för då flyger tankarna åt tiotusen olika håll, men inte heller göra något för allt känns bara fullkomligt tomt, svart och meningslöst och det spelar ingen roll vad jag gör för de känslorna är omöjliga att påverka. Jag vet inte ens om man kan räkna dem till känslor. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men eftersom det inte finns något jag någonsin har gjort som har kunnat påverka dem så känns det mer som en grundläggande del av mig som ska vara så än känslor

Jag har beslutsångest om jag ska anmäla marsvinen till nästa utställning. Jag vill verkligen åka, men jag mådde ju riktigt jävla skit efter den förra så jag är rädd att det blir samma denna gången också 😕 Iofs hade jag så mycket mer än utställningen den veckan, men ändå

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 634
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 320
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 862
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka