Nej, men väldigt många tror att det är så. Man får tjäna upp till 50 000 så länge man går med förlust. Så fort något går med vinst så ska man skatta för det, men jag vet inte om man ska skatta för hela summan eller bara delen man går vinst med. Och jag vet inte hur man ska kunna bevisa att man går med förlust heller för hur många sparar kvitton för alla prylar man kan tänkas sälja X antal år framåt i tiden?
Både försäkringskassans och skatteverkets servicekontor ligger så jag kan vinka till dem från balkongen så att ta mig dit är inga problem mer än att jag måste få tummen ur röven och göra det. Det är hjärnkapaciteten som är det stora problemet. Jag har försökt skriva en lista på allt jag vill veta, men så fort jag försöker så släcks allting och det blir bara svart i huvudet.
Både ångest, adhd och aspergers/autism som jag har fattat det så det blir så många hinder jag måste klättra över för att få något gjort så det är mycket lättare att låtsas som ingenting trots att det ger jättemycket ångest och frustration det också
Tack