Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 126
  • Visningar Visningar 80 571
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Vi har bara varit utanför dörren så ingen promenad, men nu har pojkvännen varit ute en promenad med henne medans jag städade till marsvinen. När jag väl kom igång så fick jag lite mer energi så jag lyckades förbada Floor inför utställningen också! Men nu är den lilla energin slut så jag är tillbaka i sängen. Fast med tanke på hur dagen har varit så känner jag mig nöjd med att jag ändå lyckades göra lite mer än vad mitt mål var. Iofs så var det inte jag som var ute med Bella, men hon kom ut och det är ju huvudsaken!

Ja jag tycker du ska vara jättenöjd! Det är en rejäl dag det :)! Ge dig själv jätte-cred för det! Och om det behövs, vila ordentligt imorgon.

Jag hoppas du får vila gott inatt ❤️.

Ja jag tycker du ska vara jättenöjd! Det är en rejäl dag det :)! Ge dig själv jätte-cred för det! Och om det behövs, vila ordentligt imorgon.

Jag hoppas du får vila gott inatt ❤️.
Med tanke på att jag sov halva dagen så känns det inte så rejält 😅 men jag är nöjd ändå. Och idag vaknade jag utvilad för första gången på jag minns inte när så de timmarna jag sov igår känns som att de verkligen behövdes. Det är synd att det är så extremt sällan jag lyckas sova på dagen bara för jag tror att jag hade mått bättre av att få sova någon timme extra ibland.

Idag blir det mycket för jag fick en tid redan idag hos veterinären till Sirenia och Floor för artroskoll och eventuellt cartrophen till Sirenia istället för nästa vecka. Kändes bättre att få det gjort på en gång nu när de hade en tid över eftersom metacamen snart är slut. Och efter veterinären så ska jag hämta bilen hos mamma för vi ska ha den när de är i Spanien. Det kommer att underlätta mycket att ha tillgång till bil ett par veckor så vi kan göra de ärenden som halkat efter pga brist på bil.

Jag vill göra jättemycket idag för jag känner mig piggare, men det är städning imorgon, praktik på torsdag, osteopaten på fredag och utställning på lördag så jag måste försöka ta det lugnt så jag har energi över till allt det också. Jag hade nog helst velat ställa in städningen och praktiken, men det känns inte bra att göra nu när jag äntligen har kommit igång med praktiken igen

Med tanke på att jag sov halva dagen så känns det inte så rejält 😅 men jag är nöjd ändå. Och idag vaknade jag utvilad för första gången på jag minns inte när så de timmarna jag sov igår känns som att de verkligen behövdes. Det är synd att det är så extremt sällan jag lyckas sova på dagen bara för jag tror att jag hade mått bättre av att få sova någon timme extra ibland.

Idag blir det mycket för jag fick en tid redan idag hos veterinären till Sirenia och Floor för artroskoll och eventuellt cartrophen till Sirenia istället för nästa vecka. Kändes bättre att få det gjort på en gång nu när de hade en tid över eftersom metacamen snart är slut. Och efter veterinären så ska jag hämta bilen hos mamma för vi ska ha den när de är i Spanien. Det kommer att underlätta mycket att ha tillgång till bil ett par veckor så vi kan göra de ärenden som halkat efter pga brist på bil.

Jag vill göra jättemycket idag för jag känner mig piggare, men det är städning imorgon, praktik på torsdag, osteopaten på fredag och utställning på lördag så jag måste försöka ta det lugnt så jag har energi över till allt det också. Jag hade nog helst velat ställa in städningen och praktiken, men det känns inte bra att göra nu när jag äntligen har kommit igång med praktiken igen

Ja det är väldigt smart, att planera vila inför dagar med mycket aktivitet ❤️.

Tåget till veterinären inställt så nu måste jag vänta en timme på buss och eftersom vi kommer att bli sena och den veterinären bara jobbar till 16.30 så är det inte säkert att de kan göra mer än trycka in oss för en snabb receptförnyelse om vi har otur. Så nu är min energi slut innan vi ens kommit iväg. Så jävla typiskt 😫

Lite off topic men intressant att läsa om fler som börjar hyperventilera när dom gråter. Jag vet inte om ni redan gör det här men när man hyperventilerar kan det vara skönt att använda något för att lugna andningen. Jag brukar använda exempelvis tröjärm eller handen framför munnen så att jag får i mig mindre luft per andetag, det hjälper mig även att fokusera.

Jag börjar ofta hacka tänder om jag gråter mycket, det tänker jag hänger ihop med att jag blir spänd i kroppen som du beskriver @Lyan, och jag får ofta ont i huvudet efteråt.

Tåget till veterinären inställt så nu måste jag vänta en timme på buss och eftersom vi kommer att bli sena och den veterinären bara jobbar till 16.30 så är det inte säkert att de kan göra mer än trycka in oss för en snabb receptförnyelse om vi har otur. Så nu är min energi slut innan vi ens kommit iväg. Så jävla typiskt 😫
Så typiskt! Du kan inte låna dina föräldrars bil istället?

Usch vilken jävla dag och jag är så stressad och har nära panik 😭 Helt väck i huvudet förutom stressen och paniken som bara skriker så det dånar i öronen

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 625
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 317
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 856
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka