Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 316
  • Visningar Visningar 93 258
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Vi har bara varit utanför dörren så ingen promenad, men nu har pojkvännen varit ute en promenad med henne medans jag städade till marsvinen. När jag väl kom igång så fick jag lite mer energi så jag lyckades förbada Floor inför utställningen också! Men nu är den lilla energin slut så jag är tillbaka i sängen. Fast med tanke på hur dagen har varit så känner jag mig nöjd med att jag ändå lyckades göra lite mer än vad mitt mål var. Iofs så var det inte jag som var ute med Bella, men hon kom ut och det är ju huvudsaken!

Ja jag tycker du ska vara jättenöjd! Det är en rejäl dag det :)! Ge dig själv jätte-cred för det! Och om det behövs, vila ordentligt imorgon.

Jag hoppas du får vila gott inatt ❤️.

Ja jag tycker du ska vara jättenöjd! Det är en rejäl dag det :)! Ge dig själv jätte-cred för det! Och om det behövs, vila ordentligt imorgon.

Jag hoppas du får vila gott inatt ❤️.
Med tanke på att jag sov halva dagen så känns det inte så rejält 😅 men jag är nöjd ändå. Och idag vaknade jag utvilad för första gången på jag minns inte när så de timmarna jag sov igår känns som att de verkligen behövdes. Det är synd att det är så extremt sällan jag lyckas sova på dagen bara för jag tror att jag hade mått bättre av att få sova någon timme extra ibland.

Idag blir det mycket för jag fick en tid redan idag hos veterinären till Sirenia och Floor för artroskoll och eventuellt cartrophen till Sirenia istället för nästa vecka. Kändes bättre att få det gjort på en gång nu när de hade en tid över eftersom metacamen snart är slut. Och efter veterinären så ska jag hämta bilen hos mamma för vi ska ha den när de är i Spanien. Det kommer att underlätta mycket att ha tillgång till bil ett par veckor så vi kan göra de ärenden som halkat efter pga brist på bil.

Jag vill göra jättemycket idag för jag känner mig piggare, men det är städning imorgon, praktik på torsdag, osteopaten på fredag och utställning på lördag så jag måste försöka ta det lugnt så jag har energi över till allt det också. Jag hade nog helst velat ställa in städningen och praktiken, men det känns inte bra att göra nu när jag äntligen har kommit igång med praktiken igen

Med tanke på att jag sov halva dagen så känns det inte så rejält 😅 men jag är nöjd ändå. Och idag vaknade jag utvilad för första gången på jag minns inte när så de timmarna jag sov igår känns som att de verkligen behövdes. Det är synd att det är så extremt sällan jag lyckas sova på dagen bara för jag tror att jag hade mått bättre av att få sova någon timme extra ibland.

Idag blir det mycket för jag fick en tid redan idag hos veterinären till Sirenia och Floor för artroskoll och eventuellt cartrophen till Sirenia istället för nästa vecka. Kändes bättre att få det gjort på en gång nu när de hade en tid över eftersom metacamen snart är slut. Och efter veterinären så ska jag hämta bilen hos mamma för vi ska ha den när de är i Spanien. Det kommer att underlätta mycket att ha tillgång till bil ett par veckor så vi kan göra de ärenden som halkat efter pga brist på bil.

Jag vill göra jättemycket idag för jag känner mig piggare, men det är städning imorgon, praktik på torsdag, osteopaten på fredag och utställning på lördag så jag måste försöka ta det lugnt så jag har energi över till allt det också. Jag hade nog helst velat ställa in städningen och praktiken, men det känns inte bra att göra nu när jag äntligen har kommit igång med praktiken igen

Ja det är väldigt smart, att planera vila inför dagar med mycket aktivitet ❤️.

Tåget till veterinären inställt så nu måste jag vänta en timme på buss och eftersom vi kommer att bli sena och den veterinären bara jobbar till 16.30 så är det inte säkert att de kan göra mer än trycka in oss för en snabb receptförnyelse om vi har otur. Så nu är min energi slut innan vi ens kommit iväg. Så jävla typiskt 😫

Lite off topic men intressant att läsa om fler som börjar hyperventilera när dom gråter. Jag vet inte om ni redan gör det här men när man hyperventilerar kan det vara skönt att använda något för att lugna andningen. Jag brukar använda exempelvis tröjärm eller handen framför munnen så att jag får i mig mindre luft per andetag, det hjälper mig även att fokusera.

Jag börjar ofta hacka tänder om jag gråter mycket, det tänker jag hänger ihop med att jag blir spänd i kroppen som du beskriver @Lyan, och jag får ofta ont i huvudet efteråt.

Tåget till veterinären inställt så nu måste jag vänta en timme på buss och eftersom vi kommer att bli sena och den veterinären bara jobbar till 16.30 så är det inte säkert att de kan göra mer än trycka in oss för en snabb receptförnyelse om vi har otur. Så nu är min energi slut innan vi ens kommit iväg. Så jävla typiskt 😫
Så typiskt! Du kan inte låna dina föräldrars bil istället?

Usch vilken jävla dag och jag är så stressad och har nära panik 😭 Helt väck i huvudet förutom stressen och paniken som bara skriker så det dånar i öronen

Usch vilken jävla dag och jag är så stressad och har nära panik 😭 Helt väck i huvudet förutom stressen och paniken som bara skriker så det dånar i öronen

Fy vad jobbigt! :( Hann du till veterinären?

Är det stress som sitter kvar efter en stressig dag, eller är det stress pga något som du behöver göra/tänka på just nu?

Fy vad jobbigt! :( Hann du till veterinären?

Är det stress som sitter kvar efter en stressig dag, eller är det stress pga något som du behöver göra/tänka på just nu?
Mm 😞 Ja, vi hann! Tyvärr har både Sirenia och Floor ont trots metacam så de fick sina första sprutor med cartrophen idag. Jag visste att Sirenia skulle ha ont, men Floor trodde jag eventuellt skulle ha lite början av artros, men hon hade rejält ont i vänster höft så det blir ingen utställning för henne på lördag 😞

Det är pga stressen under dagen tror jag. Först kånka allt till tågstationen bara för att behöva kånka tillbaka hem och vänta på bussen istället. Pojkvännen följde med som stöd för jag var helt slut redan då och meningen var att vi skulle hämta bilen hos mamma och ha den nu när hon är utomlands, men min lillebror kom aldrig och öppnade dörren (satt troligen med hörlurar i källaren) så vi kom inte åt nyckeln. Tack och lov så var min vän också hos veterinären så hon och hennes man körde oss till mamma och sedan hem när vi inte kom åt bilen. Så det kunde varit mycket värre! Men nu måste jag lägga tid och pengar på ännu en tågbiljett för att komma åt bilen 😑

Nu ska jag försöka sova iallafall och hoppas på att imorgon blir bättre!

@Hazel @skiesabove @Daff och om jag har glömt någon. Jag ska svara på era inlägg så fort jag kan 💖

Jag vill inte alls städa idag. Är på allmänt dåligt humör, kan inte tänka och har sovit dåligt. Varför blir det alltid såhär så fort jag mår det minsta lilla bra?! Det är som att jag blir bestraffad när jag mått bra 😭

Jag har fallit in i köpfällan igen också och det är jag också arg för! Piercingsmycken och lite olika accessoarer från aliexpress och två par byxor från vinted. Jag behöver iofs byxor om jag inte lyckas gå ned i vikt och jag ”behöver” matchande smycken för nu är allting i öronen bara hipp som happ, men målet är ju att jag ska gå ned i vikt och att jag ska minska mängden kläder och prylar hemma 😫 så nu måste jag verkligen skärpa mig igen!

Jag är inte så aktiv på Bukefalos just nu, eftersom jag har så mycket att kämpa med i verkliga livet. Men jag ville bara titta in och skicka en kram och påminna om att jag hejar på dig! 🩷 🩷 🩷

Jag ställde in städningen idag trots att här verkligen behöver städas för jag klarade inte alls att träffa någon just då. Försökte vila lite, men det gick inget vidare det heller så har mest legat och läst skräpforum. Fast jag kom iväg till posten och Bella har fått en liten runda. Hon ville bara gå en liten bit för det var blött och kallt så så fort hon hade bajsat klart så vände hon hem. Jag skickade en tröja och så hämtade jag upp ena paret byxor och de var såklart för små 😭

Nu är jag hemma från praktiken och jag är helt slut och vill bara sova, men jag måste hämta bilen idag 😓 Får hoppas att tågen går som de ska idag! Men det är helt sjukt vad de har höjt priserna. Enkel resa till stad 8km bort 48 spänn! De har dessutom sänkt tiden man kan använda biljetten. Innan kunde man använda den i tre timmar, men nu gäller den bara i en timme. Så om man aktiverar biljetten direkt man köper den och tåget blir inställt så hinner biljetten gå ut innan nästa tåg kommer.

Och jag vill svara på alla bra inlägg i tråden, men mitt huvud vägrar fortfarande att samarbeta 😫 så jag har inte glömt er 💖

Nu är jag hemma från praktiken och jag är helt slut och vill bara sova, men jag måste hämta bilen idag 😓 Får hoppas att tågen går som de ska idag! Men det är helt sjukt vad de har höjt priserna. Enkel resa till stad 8km bort 48 spänn! De har dessutom sänkt tiden man kan använda biljetten. Innan kunde man använda den i tre timmar, men nu gäller den bara i en timme. Så om man aktiverar biljetten direkt man köper den och tåget blir inställt så hinner biljetten gå ut innan nästa tåg kommer.

Och jag vill svara på alla bra inlägg i tråden, men mitt huvud vägrar fortfarande att samarbeta 😫 så jag har inte glömt er 💖
Påminner om att du aldrig ska känna dig pressad att svara i tråden. Det gör du OM och NÄR du vill och orkar, @Lyan.

Påminner om att du aldrig ska känna dig pressad att svara i tråden. Det gör du OM och NÄR du vill och orkar, @Lyan.
Nej, jag vet 💖 Men när jag får snälla och genomtänkta svar så vill jag gärna svara för om någon lägger tid på att försöka hjälpa mig så vill jag visa att jag uppskattar det och även kanske få ännu mer information om sådant jag inte visste som kanske kan hjälpa

Jag klarade inte att hämta bilen 😞 Skulle fila tassarna på Yannis och Sammet istället så jag skulle slippa att göra allt på en gång imorgon men såklart ligger filen nere i källaren 😑 Så det fick bli öronrengöring och bad istället så nu är Sammet badad och Yannis står på tur
Hon är inte glad på mig 😅
IMG_1142.webp

Om tåget du köpt biljett till blir inställt, tror jag biljetten gäller ändå till nästa tåg. Felet är ju inte ditt.
Det hände mig en gång och det var inga problem.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 780
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 078
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka