Fort! Får man säga "fot" på tävling.....

Lena Furberg

Trådstartare
Jag behöver snabbt svar, snälla! Får man säga "fot" på tävling under linförigheten, vid övergång från gång till språng??? Eller är det bara från halt till framåt marsch?

???????????????????????????????????????????????????????????????????????

Sv: Fort! Får man säga "fot" på tävling.....

Ja, från alla halter och i alla tempoväxlingar får du kommendera fot :laugh:. (Fot får inte användas i svängar eller in i halter.)

Jag har tävlat en del tävlingslydnad (elit med min nuvarande hund ) och är tävlingslydnadsinstruktör klass 1-elit så ja, jag är rätt så säker på det ;).

Varsågod :D! Och lycka till på kommande tävling :bump:!

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 387
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka