Första sommaren utan Ökozon

O

OlleAtlas

har jag haft. Och det har inte alls blivit bra :(. I stället för Ökozon har jag använt andra produkter men inte alls med samma goda resultat. Kan ju inte till hundra procent säga att det beror på Ökozonet. Det har också varit en svår sommar med mycket regn och funderingar kring täcka av/täcke på. Så det kan ha varit täcka av för många gånger.
Har någon av er andra som kör Ökozon provat att sluta med det?

Sv: Första sommaren utan Ökozon

Jag har inte använt Ökozon, men vad jag vet att har man hittat en metod som fungerar ska man helst inte byta.

Sedan kommer ju knotten fram så fort det slutar regna litet grann, även om det börjar igen efter 15 minuter. Jag hade täcke alltid på min eksemhäst, tvättade täckena istället för att ta av/på. Klart det blev lera o sånt på men hellre det än täcka av.

Dessutom vet man ju inte hur mycket hästen behöver bli biten innan eksemet triggas igång.

Yepp, jag ska också ha det. Har tänkt att det blir som ett våtvarmt omslag men bättre det än eksem.

Inte blir det våtvarmt omslag med ett blött täcke tycker jag. Täckena torkar ju fort i o med det material som ex Boett har. Har inte märkt det efter många år som eksemhästägare. Dock är det ju lite kletigt ta bort ett väldigt lerigt täcke om man har mark för sånt i hagen ;-)

Nej nej , våtvarmt är det sista. Det torkar fort och är bara blött längst nere på fållen och det ligger inte mot hästen, inte min i alla fall.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 783
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar