Första hundras...

Sv: Första hundras...

Jag vill inte ha mer liknande svar.
Självklart beror det helt på vad den nyblivne ägaren är ute efter, alltså om man jagar, vill träna något speciellt också vidare...
Jag tänker mer på vilken av hundarna som har bäst temperament och som generellt är lättast att uppfostra, bra temperament som jag skrev!

Fast olika personer tycker att olika raser är olika svåra/lätta. Beroende på hur man är som förare så kan man trivas med en väldigt mjuk och förig hund, en vek hund, en hård hund osv. Person x tycker att en viss ras är lättast att uppfostra men person y har ett annat sätt och funkar då bättre med en annan ras.

Det går inte att ranka raser utan att individanpassa.

Sv: Första hundras...

- Japansk spets
- Grand Danios
- Leonberger
- Chihuahua
- Chihuahua
- Någon sorts Spaniel
- Dvärgpinscher
- Tollare

Jag vet inte så mycket om Tollare, Chihuahua och Dvärgpinscher men jag hoppas det här funkar ändå.
Lycka till! ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 082
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Kanske ni är på Buke kan bidra med lite råd och erfarenheter! Jag har en japansk spets sedan innan, han är drygt 5 år och den perfekta...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Hgfy
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 072
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka