Första hund?

Sv: Första hund?

Det lät ju bra! Är bara i förstadiet i tankarna kring att ev köpa hund. Känns tyvärr inte helt optimalt när man jobbar heltid och inte heller bor nära jobbet. Enda alternativet är ju dagmatte, men...
 
Sv: Första hund?

*lite trådkapning* :o
Om man i princip helt utan hunderfarenhet, men är mycket intresserad av lydnad/uppfostran och har erfarenhet av det från annat håll, t ex ("damp"-)hästar, vad skulle man kunna tänka sig då? Vill inte ha en allt för stor hund, men den ska ändå orka hänga med på långa promenader.
Västgötaspets. ;)
 
Sv: Första hund?

Det lät ju bra! Är bara i förstadiet i tankarna kring att ev köpa hund. Känns tyvärr inte helt optimalt när man jobbar heltid och inte heller bor nära jobbet. Enda alternativet är ju dagmatte, men...

Nä, det kan jag hålla med om. Ett alternativ är ju att hitta en dagmatte nära ditt jobb. På så vis får du ju vara med din hund även restiden till jobbet, och ska du på träning/kurs kan du åka på en gång när du slutar.

Ofta finns det en väg bara man vill. Inte helt idealt för oss som hundägare kanske, men huvudsaken är ju att det funkar för hunden. Dagmatte/hunddagis brukar funka ypperligt för hundarna, det är vi som ägare som saknar dem mest.
 
Sv: Första hund?

Jo, jag tror säkert att hundarna trivs bättre med att ha sällskap av både människa och andra hundar under dagarna än att de ligger ensam hemma under dagarna. Som sagt, jag spånar bara. Så länge min gammelkisse finns i livet blir det nog ingen. Hon skulle nog bli alltför stött om det kom in ett djur till i familjen. Tack för tipsen jag har fått iallafall! :idea:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har aldrig varit allvarlig nog med mitt tävlande för att tänka annat än "vi gör vårt bästa och ser hur det går", men nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 584
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 635
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp