Oj vilken tråd! Jag fascineras av buke på många sätt. Varför hänger så många här inne när dom bevisligen inte alls är intresserad av att diskutera ts förlovningsring utan diamantindustrin i stort? Eller det "befängda" i att köpa en ring för 100 000-150 000 kr? Det handlar ju mer om det än om förlovningsringar..
Nå väl. Jag antar att vi har samma typ av umgängeskrets, i min är det också många stora och dyra ringar. Jag delar helt din uppfattning, har man pengarna så varför inte. Kan lika väl lägga dom på ringar som på vad som helst annat och man kan ha det som en hobby som vilken som helst. Sen är det väldigt beklagligt att diamantindustrin har så mycket baksidor. Jag önskar att det inte vore så. Ändå har jag diamanter. Jag har också päls och äter kött, och reser mycket och källsorterar inte och gud vet allt.
Men, tillbaks till det tråden handlar om - jag har designat mina egna ringar. Vi gick till en lokal guldsmed, började med att diskutera hur jag ville att ringarna skulle se ut, sen valde vi stenarna tillsammans och sen blev det ringar av det. Jag ville inte ha en stor diamant, mycket för att "alla" har det, utan valde faktiskt en safir istället. Tyckte att det var mer originellt och lite mer udda. Hittills har jag inte ledsnat.
Visa bifogad fil 16593
Ber om ursäkt för suddig bild. Min man är mycket för att jämföra priser och det blev faktiskt samma pris för oss att göra ringen tillsammans med den lokala guldsmeden som att köpa med motsvarande kvalité och då kändes det ändå bra att stötta en lokal näringsidkare och sen sa han i alla fall att det var "schyssta" stenar i ringarna. Och såklart kul att få ha en ring som ingen annan har, även om det finns många liknande.
Min ring bygger också en hel del på höjden. Jag tar av mig den när jag lagar mat, sover och är i stallet, men det är mest av hygieniska skäl. Tycker inte att jag fastnar så mycket i saker och tycker inte att det är så krångligt.