Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var otroligt vacker, ser viktoriansk ut, knappast något man har på sig till vardags. Är det småstenar runt om eller bara skicklig gravering, eller en kombination??Jag älskar denna! Visa bifogad fil 16501
Ewfa Attling
Oj, den där ser vansinnigt opraktiskt ut!
Hade jag bortsett helt från pris så hade jag velat ha en gammal art deco ring, med smaragdslipning
Är det verkligen så låg marginal?
Jisses så snygga ringar! Blev väldigt sugen på den som heter "Raw Power".https://www.johannae.se eko/rättvist eller återvunnet guld.
Nog för att det finns många oanade kompetenser på buke men ...
Den typen av ring får du absolut för max 150 tkr. Särskilt om du kan nöja dig med att inte få den klaraste av stenarna (VS?).
Jag har själv tittat på och tagit in offerter på liknande ringar. Både egendesignade och färdigfabricerade.
Eftersom jag egentligen är mer lagd åt det praktiska hållet har bestämt mig för att låta en smed bädda in min förlovningsring i mellan två helalliansringar enligt bilden. Så att alla tre ringar sitter ihop. Perfekt om man som jag vägrar spara på blinget men behöver vara praktisk också. Det går dessutom på ca 40-50 tkr. vilket dessutom är vad jag/vi har råd med utan att gå i konkurs. Det känns kul att få göra något mer "eget" där ingen annan har ett liknande exemplar.
Ett hett tips till dig är att gå på platina och inte vitt guld.
Platinan är dyrare men är en fastare massa vilket betyder att den dels håller sig emot repor och missfärgningar men också att den inte kan slitas ut och bli tunnare på samma sätt som guld och silver kan bli.
Gå bananas!
Den är väl närmast antitesen till vad Bernt vill haJisses så snygga ringar! Blev väldigt sugen på den som heter "Raw Power".
Dom var jättefina.Den är väl närmast antitesen till vad Bernt vill ha
(Fast jag fattar att du inte föreslår den för henne )
Nja, inte min smak. Men smak är ju som bekant olika.Dom var jättefina.
Åh dom där var ju fina på riktigt!Den är väl närmast antitesen till vad Bernt vill ha
(Fast jag fattar att du inte föreslår den för henne )