P
prallan
Ja? Kan du läsa tråden igen så jag slipper upprepa mig?Nej, det är ju liksom valfritt? Man kan kalla sig förlovad ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja? Kan du läsa tråden igen så jag slipper upprepa mig?Nej, det är ju liksom valfritt? Man kan kalla sig förlovad ändå.
Ja? Kan du läsa tråden igen så jag slipper upprepa mig?
Om du har läst andras inlägg så har inte alla bestämt bröllop fast de är förlovade.
Jag svarade på samma sätt som jag blev tilltalad.Men det behöver du väl inte rulla med ögonen för? Alla gör väl som de vill, även om ja personligen inte ser vitsen med det.
Det där är något jag inte fattar heller. Naturligtvis är det upp till var och en vad gäller äktenskap men att säga att man inte är redo att binda sig när man redan har barn är bara WTF?! Ni har barn, ni kommer att ha ett livslångt band liksom
Jag har läst tråden. Du pratar om krav och jag har frågat vilka krav, utan svar. Men du är alltså med på att det mesta är valfritt när det gäller förlovning, dvs kan vara helt kravlöst?
Jag har svårt att förstå innebörden av behovet med att ändra titel på sitt förhållande från x till förlovad ifall inte bröllopet är bestämt.
Jag dömer ingen. Jag har det inte i min närhet och undrade över fenomenet. Sen hur det tolkas, kan inte jag avgöra.Tycker mest du verkar döma andras val. Bara för att det inte känns logiskt och rätt för dig så behöver du väl inte hålla på och raljera om det?
Människor lever i kärleksrelationer på många olika sätt, en del upplever det som en fin och kärleksfull gest att på ett konkret sätt komma överens om att dela livet.
Många människor ogillar ju äktenskapets traditionella symbolik. Jag tror att förlovningen för många blivit en mjukare symbolik för det gemensamma livet.Jag har svårt att förstå innebörden av behovet med att ändra titel på sitt förhållande från x till förlovad ifall inte bröllopet är bestämt.
Att man lovar att gifta sig.Det besvarar fortfarande inte frågan om vilka krav du menar kommer med förlovning.
Du skriver extremt dömande inlägg i den här tråden, med div emojis som bidrar till intrycket.Jag dömer ingen. Jag har det inte i min närhet och undrade över fenomenet. Sen hur det tolkas, kan inte jag avgöra.
Jag har svårt att förstå innebörden av behovet med att ändra titel på sitt förhållande från x till förlovad ifall inte bröllopet är bestämt.
Många människor ogillar ju äktenskapets traditionella symbolik. Jag tror att förlovningen för många blivit en mjukare symbolik för det gemensamma livet.
Hur kan du få det till att handla om titel?
Att man lovar att gifta sig.
Jag har inte använt en enda emoji förutom som svar på en emoji som jag fick.Du skriver extremt dömande inlägg i den här tråden, med div emojis som bidrar till intrycket.