Fördomar mot hundägarna/förarna?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Gilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 449
G

Gilly

Ja, vilka fördomar har ni om hundägare/hundförarare som
har särskilda hundar
kör särskilda grenar
gör särskilda aktiviteter med sina hundar?
mm

Inga om själva hundarna/hundraserna utan just... Människorna:idea:

Jag försöker komma på nått allmänt exempel.. Typ dom som kör agility bara busar runt och har noll koll på sina hundar. Ja, ni fattar.

Stora som små är välkomna!

Gilly:)

Sv: Fördomar mot hundägarna/förarna?

IPO - pannband o solbrillor samt camobrallor...:devil:

Fast innerst inne är de små mjuka velourgrabbar...

Kommer inte på något nu, mer än att jag är övertygad om att alla killar som självmant skaffar vinthund (alltså inte blivit "tvingade" av ngn kvinnlig parner) är bögar :D

Jag har än så länge aldrig träffat någon det inte stämt in på, vilket är synd eftersom jag gärna skulle ha en vinthundsintresserad pojkvän.

Eller okay, skaffar de kapplöpningsgreyhound eller KANSKE whippet, så kan de vara straigta. Ser man en man stå och borsta på en afghan är han garanterat bög. :p

:rofl: :rofl:

Det jag har observerat är att agilityfolk är lite.. speciella. De på lite lägre nivå alltså. Piper och har sig med småhundarna och hundarna glor tillbaka på de som om de vore dumma i huvudet :angel:

Jag har väl en del fördomar.. Även om jag vet att inte alla är så :p

Många män i 20-års åldern som skaffar hund av en "tuffare" ras ser det mer som en statutsymbol och skiter rätt mycket i hundens uppfostran och välbefinnande.

En del ägare till väldigt små hundar låter dem skälla och nafs bäst de vill just för att det är små.

Därav märker jag också att många tror att vi har en rottweiler för att det skulle vara tufft. Inte för att sambo har haft en rottis förut och gillar rasen och dess egenskaper så pass mycket att han sedan länge längtat efter att skaffa en ny.

Kommer inte på något nu, mer än att jag är övertygad om att alla killar som självmant skaffar vinthund (alltså inte blivit "tvingade" av ngn kvinnlig parner) är bögar :D

Jag har än så länge aldrig träffat någon det inte stämt in på, vilket är synd eftersom jag gärna skulle ha en vinthundsintresserad pojkvän.

Eller okay, skaffar de kapplöpningsgreyhound eller KANSKE whippet, så kan de vara straigta. Ser man en man stå och borsta på en afghan är han garanterat bög. :p

Min man lurade över mig till att skaffa vinthundar :laugh:, han har haft saluki sedan har var liten.

Då var det hans föräldrar som lurade på honom dem - och det var säkert hans mamma som lurade hans pappa att de skulle köpa saluki ;)

Fresstylesfolk har meshundar, rädda och fjantiga saker. Dessutom är dom alla fjortisar.

Agilityfolk har kass hundsyn, förmänskligar sina hundar, klär dom i kläder, pratar i falsett med hundarna. Dessutom mycket sötprat; "tihi va sööööt hann e då, tihi hihi tööötnos, titi gulli gulli."

IPO-människor har ett röstläge som inte är av denna värld, alla kommandon till sin hund sker i gap-ton. "MAAAAAAAAAAAAHAAAN!!"

Jaktmänniskors hundar står i hundgård årets alla dagar förutom jakt, då hundarna halft springer ihjäl sig pga kass kondition. Jaktmännen är också orakade, har rutiga skjortor och luktar svett.

Jaktmänniskors hundar står i hundgård årets alla dagar förutom jakt, då hundarna halft springer ihjäl sig pga kass kondition. Jaktmännen är också orakade, har rutiga skjortor och luktar svett.

En fördom jag med har, som jag tyvärr har sett bevis på allt för många gånger. :(

Folk med långhåriga hundar måste ha skitigt hemma, de måste ju dra in fruktansvärt med smuts.. Och får heller inte sova i sängen av samma anledning.. :D

lydnad dom är så strikta att om hunden mot all förmodan skulle göra nåt av ren och skär glädje så är det total katastrof

agilityallt, allt, allt ska vara glatt. Helst mer än glatt till den punkt att hunden knappt vet vad den sysslar med pågrund av all glädjestress

Jag har pysslat lite med både lydnad och agility :D

fast man vet ju ändå att det inte är riktigt så enkelspårigt som man ibland får för sig

Jag har hälsat på hos uppfödare där det ser rentf*, eh, hälsovådligt ut..
Men även, traskat in i ett hus där jag ville sopa av mina strumpor från ev damm, för där var det über rent och snyggt! Var som att kliva in i värsta snobbhuset. Damen i huset hade tydligen städ dille på högnivå. Tio hundar och fyra ungar och ett sånt rent hus hade gett mig hjärtinfarkt att sköta varje dag. :D

IPO-människor har ett röstläge som inte är av denna värld, alla kommandon till sin hund sker i gap-ton. "MAAAAAAAAAAAAHAAAN!!"

.

Nej, i falsett juh! "TYSON HIIIIIIIIIT" så det skär genom märg och ben. Effektivt är det också, har tagit efter det själv.:D

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 696
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Återigen har jag börjat fantisera om att jag kanske någon gång skulle kunna få bli hundägare. För några år sedan slog jag det ur hågen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 518
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
18 167
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V