Verkligen. Inte hundrelaterat visserligen, men när det blir såhär så tänker jag att det verkligen inte kan vara som "en lite stökigare fredagkväll"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22025301.ab
Själv fick jag för mig att gå till morsan nu på eftermiddagen. Blev en jäkligt krokig promenad dit istället för närmsta vägen, för två av de närmsta vägarna innebar att vi hade tvingats gå förbi galningar som höll på med fyrverkerier. Idag! När jag skulle gå hem hann jag inte mer än komma precis utanför porten innan det kom två skarpa smällar med tätt mellanrum, de var nog inne i centrum och roade sig då. Jag hann inte mer än gå 100 meter innan jag fick syn på ett litet gäng unga killar och saktade ner tempot lite för säkerhets skull (helt sjukt att det blivit en spontan reflex hos mig). Och mycket riktigt, de gick inte långt innan de började kasta smällare runt sig, tända eld på någon fyrverkerigrej som de kastade iväg (de höll alltså i den när de tände på, säkert och bra...), tände eld på en annan som de sparkade iväg osv... Precis bredvid ett litet hus dessutom. Behöver jag ens nämna att vi vände och gick en annan väg även när vi skulle hemåt?