Fördomar mot hundägarna/förarna?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Gilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 449
Sv: Fördomar mot hundägarna/förarna?

*kl*

Blandrasägare köpte valpen bara för att den var gullig, billig och nära, hade inte råd att försäkra den men ska göra det "snart", förstår inte varför hunden hoppar, biter och skäller eller tuggar sönder saker när de är på jobbet trots att den får en hel timmes promenad varje dag, men de har hört att kastrering hjälper.
Blir efter 6-8 månader allergiska och sätter ut hunden på annons på Blocket, för minst originalsumman så de får tillbaka en del av pengarna de lagt ut. Kan ju sälja hundens saker separat också.

Några månader/veckor/dagar senare ser man dem med en ny valp.. Den var ju så gullig/billig/nära.. Oförsäkrad förstås men det ska ordnas så snart de får lön nästa gång.

OBS att jag är blandrasägare själv, dock omplacering(ar).

Jaa, tyvärr är det ju inte helt ovanligt...:(

Gilly

Fresstylesfolk har meshundar, rädda och fjantiga saker. Dessutom är dom alla fjortisar.

Agilityfolk har kass hundsyn, förmänskligar sina hundar, klär dom i kläder, pratar i falsett med hundarna. Dessutom mycket sötprat; "tihi va sööööt hann e då, tihi hihi tööötnos, titi gulli gulli."

Jaktmänniskors hundar står i hundgård årets alla dagar förutom jakt, då hundarna halft springer ihjäl sig pga kass kondition. Jaktmännen är också orakade, har rutiga skjortor och luktar svett.

Haha:rofl: Joo visst min hund är meshund men speciellt rädd, neä han är tuffast av tuffast..Jag fjortis? Inte då:angel:
Hum vet inte hur mkt jag kan räknas som för kass hundsyn tycker då jag inte att jag har:crazy: Vet inte? Tycker kontakt är viktigare än ledarskap, även fast ledarskap är vikitgt! Gillar inte Ceasar Milans(? stavning asså) "sätt". Lite gulligull är jag förstås med min vovve men jag klär han inte i kläder!:eek: Usch, nej! Och så söööt thihi blir det inte utan mer: Gud så ful du är, usch, usch..dududud..:D
Min hund står inte i hundgård (hundstall dock hunder skoltimmarna), springer 3-5km med han 1-5 dgr i veckan. Är ju ingen jaktman så..;)
Jag är lite udda tror jag :rofl: Men antagligen skulle jag trott samma sak om jakt och agilityfolk om jag inte sett annat..

*kl*

Blandrasägare köpte valpen bara för att den var gullig, billig och nära, hade inte råd att försäkra den men ska göra det "snart", förstår inte varför hunden hoppar, biter och skäller eller tuggar sönder saker när de är på jobbet trots att den får en hel timmes promenad varje dag, men de har hört att kastrering hjälper.
Blir efter 6-8 månader allergiska och sätter ut hunden på annons på Blocket, för minst originalsumman så de får tillbaka en del av pengarna de lagt ut. Kan ju sälja hundens saker separat också.

Några månader/veckor/dagar senare ser man dem med en ny valp.. Den var ju så gullig/billig/nära.. Oförsäkrad förstås men det ska ordnas så snart de får lön nästa gång.

OBS att jag är blandrasägare själv, dock omplacering(ar).

Du menar inte alla va?:(

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 696
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Återigen har jag börjat fantisera om att jag kanske någon gång skulle kunna få bli hundägare. För några år sedan slog jag det ur hågen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 517
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
18 167
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka