För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar tyvärr tåget, så kan inte assistera med bil, dock skulle jag kunna hämta dig i typ Smedjebacken om du tar tåget :) Tror det går rätt snabbt och inte kostar så mycket. Mamma bor ju i Smébakka och får säkert låna hennes bil för äventyr :p
@JeayL Du får också följa på buketräff/glöggmingel :D (om vi kan få till nått)

Har inte en susning om vart i Dalarna det är tänkt att hålla till ens men det låter jättebra :D

@tornblomma
Jag tycker tvärtom att man får kass sits om man rider för liten häst regelbundet. Och man använder ju inte i första hand benen/skänklarna för att få hästen att arbeta korrekt.

Fast jag tycker det är lättare att klämma åt med benen på en liten häst än min stora donna, men jag är van vid att rida en stor häst som är svår att rida ihop och då blir en liten häst ganska behaglig i jämförelse. :)

@tornblomma

Fast jag tycker det är lättare att klämma åt med benen på en liten häst än min stora donna, men jag är van vid att rida en stor häst som är svår att rida ihop och då blir en liten häst ganska behaglig i jämförelse. :)

Jag som rider islandshäst och inte storhäst förstår inte vad ni menar....

Man ska inte klämma åt en häst, man får inte sämre sits av att rida liten häst och dom enda hästarna som är svåra att rida ihop är dom med dålig exteriör och utbildning.

@tornblomma

Tänkte tidigare ikväll då jag (för ovanlighetens skull) red lite barbacka att man just inte ska sitta och klämma och att jag lättare märkte när jag gjorde det barbacka:)

Tänkte tidigare ikväll då jag (för ovanlighetens skull) red lite barbacka att man just inte ska sitta och klämma och att jag lättare märkte när jag gjorde det barbacka:)

Jag som rider islandshäst och inte storhäst förstår inte vad ni menar....

Man ska inte klämma åt en häst, man får inte sämre sits av att rida liten häst och dom enda hästarna som är svåra att rida ihop är dom med dålig exteriör och utbildning.
Jag kan inte förklara hur jag menar, jag vet vad jag menar när jag rider men kan inte sätta ord på en känsla... så skit samma.

Insåg när jag rotade fram lillskitens klosax att jag borde sälja av lite hundtäcken som är för små för min lilla ( stora ) skit. Han kommer aldrig att kunna använda sig av alla dessa täcken i storlek 30 som jag har.....

Hemma från ridskolan med glad dotter. Hon fick rida en av de två jättehästarna idag. Jag tycker i alla fall att de är jättehästar, den här är den mindre av dem och han är 1.72. Det är högt när man själv är typ hmm... ganska mycket kortare än det. Nu är ju dottern längre än mig men hon är ju inte så lång än hon heller så det var lite spännande att sadla och tränsa.
Jag vågade knappt titta men dottern tyckte att det var hur kul som helst och hon hoppas att hon får honom nästa vecka också när det är hoppning. (det hoppas inte jag! :eek: Jag vill helst att hon ska ha en minihäst då, eller inte hoppa alls. Eller då sin egen hopptävlingsponny. Men helst inte hoppa alls! Livsfarligt!)

Jag kan inte förklara hur jag menar, jag vet vad jag menar när jag rider men kan inte sätta ord på en känsla... så skit samma.

Hahaha det är därför jag skrev att jag inte förstod vad ni menade :D

Jag rider inte ens häst med skänklarna jag rider dom med sätet på ett sätt som inte jag heller kan förklara :angel:

SÅ! Nu har jag skickat in annonsen om lilla micran. Bara sisådär 1-2 månader senare än planerat... La ut den billigt i hopp om att få bort den fort. Får hoppas att det inte bara är dårar som hör av sig utan någon seriös också...

Hemma från ridskolan med glad dotter. Hon fick rida en av de två jättehästarna idag. Jag tycker i alla fall att de är jättehästar, den här är den mindre av dem och han är 1.72. Det är högt när man själv är typ hmm... ganska mycket kortare än det. Nu är ju dottern längre än mig men hon är ju inte så lång än hon heller så det var lite spännande att sadla och tränsa.
Jag vågade knappt titta men dottern tyckte att det var hur kul som helst och hon hoppas att hon får honom nästa vecka också när det är hoppning. (det hoppas inte jag! :eek: Jag vill helst att hon ska ha en minihäst då, eller inte hoppa alls. Eller då sin egen hopptävlingsponny. Men helst inte hoppa alls! Livsfarligt!)

Alla hästar över 155 cm är jättehästar :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 112
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 758
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka