För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur! @ainasoja :D
Jag red ju ett halvblod nu när jag skulle komma igång efter min skada, han var 1.65 och det var jättestort för en liten plutt som mig. Det var lite därför jag köpte egen (liten) häst igen.
Jag tycker att dotterns maxade d-ponny är stor, och Mulle är lagom. Han är ca 1.45. :) Surtant är som en storhäst, bara ett par mm under gränsen.

Hahaha det är därför jag skrev att jag inte förstod vad ni menade :D

Jag rider inte ens häst med skänklarna jag rider dom med sätet på ett sätt som inte jag heller kan förklara :angel:
Det är så luddigt, vissa säger att man inte ska rida med sätet, vissa med benen osv. Det är så man blir lätt snurrig ibland, vet inte ens hur jag själv rider så här rakt upp å ner.... :S

Jag såg precis en "annons" från Liseberg att dom söker arbetare inför sommaren. Jag är sugen att söka. Men, lite jobbigt när man inte bor i Göteborgsområdet :p

Hemma från ridskolan med glad dotter. Hon fick rida en av de två jättehästarna idag. Jag tycker i alla fall att de är jättehästar, den här är den mindre av dem och han är 1.72. Det är högt när man själv är typ hmm... ganska mycket kortare än det. Nu är ju dottern längre än mig men hon är ju inte så lång än hon heller så det var lite spännande att sadla och tränsa.
Jag vågade knappt titta men dottern tyckte att det var hur kul som helst och hon hoppas att hon får honom nästa vecka också när det är hoppning. (det hoppas inte jag! :eek: Jag vill helst att hon ska ha en minihäst då, eller inte hoppa alls. Eller då sin egen hopptävlingsponny. Men helst inte hoppa alls! Livsfarligt!)
Då tycker du säkert min häst är en gigant också, hon är bara 174. Drömmer själv om att äga en Shire en dag och de kan ju bli över 180-190 nånting. :p

@RedHyuuga Haha ja. Får svindel bara jag tänker på det. Måste ha stege för att sadla. :angel: Som @Ninnurur s snälla jätte hon hade. :heart

Kollade faktiskt på bilder med honom och dottern för nån dag sen. Hon var rätt mycket mindre på de fotona än vad hon är nu :D

@RedHyuuga Haha ja. Får svindel bara jag tänker på det. Måste ha stege för att sadla. :angel: Som @Ninnurur s snälla jätte hon hade. :heart

Kollade faktiskt på bilder med honom och dottern för nån dag sen. Hon var rätt mycket mindre på de fotona än vad hon är nu :D
Kan tänka mig det, själv är jag rätt lång, så då blir det inte jobbigt med stora hästar, men klart är man inte så lång ja då är det nog lite bökigare. :p

Jag tyckte det var skitjobbigt att bara sätta på grimman eller slänga på ett täcke på kompisens häst som var 176 hög! Vi såg ut som Helan & Halvan nästan när vi red tillsammans :rofl: Jag på min Welsh Cob på 145 och hon på sitt halvblod på 176 :rofl:

Kan tänka mig det, själv är jag rätt lång, så då blir det inte jobbigt med stora hästar, men klart är man inte så lång ja då är det nog lite bökigare. :p
Aningens bökigare. :P Att tränsa en häst på 1.72 som drar upp huvudet är inte det lättaste när man är 1.56 kan jag ju säga. Eller sadla den heller. På hennes gamla ridskola fanns bara små ponnier så jag har sluppit det här problemet ett tag. Och halvblodet jag red var väldigt snäll mot mig för han tog alltid ner huvudet så jag kunde tränsa lätt. :love:

Mm :love:
Jag har druckit en halv flaska idag medans jag julpyntade :p
Fast alkoholfri då för bebisen :)

Blev ju lite sugen på paraplydrinkar när dom skrev om det innan. En minifylla hade inte varit fel. Har inte druckit på typ ett år nu. Så nästa fylla blir nog rolig, kanske på en buketräff hos @athena_arabians. Lät som ni hade kul i somras :D

Vi hade jättekul plus att what happens in Svärdsjö stays in Svärdsjö :sneaky: :D

Älsklingspållen! :love: Jag kommer aldrig ha en häst som är lika fantastisk på alla sätt så som han var :heart

Aningens bökigare. :P Att tränsa en häst på 1.72 som drar upp huvudet är inte det lättaste när man är 1.56 kan jag ju säga. Eller sadla den heller. På hennes gamla ridskola fanns bara små ponnier så jag har sluppit det här problemet ett tag. Och halvblodet jag red var väldigt snäll mot mig för han tog alltid ner huvudet så jag kunde tränsa lätt. :love:
Det dilemmat hade jag när jag var yngre, nu står jag och njuter när hästarna försöker ta upp huvudet och komma undan, då jag når ändå. :devil:
Ja, är man stor måste man va snäll, den principen kör jag stenhårt på.

Funderar på att skriva en tjurig lapp till tvättstugan :cautious: Även denna gång har någon inte städat ur torktumlaren. Det är nog fjärde gången på rad som den inte är städad när jag ska tvätta, en gång har det dessutom vart tvättmedel & sköljmedel kvar i tvättmaskinen. Att det ska vara så svårt! Sitter redan en lapp på dörren in till tvättstugan där det påminns om att man ska städa efter sig :banghead: Känns som det garanterat är den nya kärringen med barn ovanpå som flyttade in för ett par månader sen, allt har funkat bra tills dom flyttade in....

Jag tycker vi kan ha glöggmys-buketräff i Dalarna innan jul, jag kommer ju åka upp till Dalarna redan den 17 Dec och hem den 25 :D Lördagen den 19 är det dock 50 års fest men finns ju fler dagar. @athena_arabians @ainasoja :angel:

Jag får återkomma om det fungerar. Det kan vara så att jag får ha :heart hos mig några dagar innan jul (jag blir hemma över jul). Det han inte vet just nu är om han slutar sitt skift som vanligt på torsdagen (dvs den 17:e) eller om han får som han vill och jobbar några dagar till.

Det dilemmat hade jag när jag var yngre, nu står jag och njuter när hästarna försöker ta upp huvudet och komma undan, då jag når ändå. :devil:
Ja, är man stor måste man va snäll, den principen kör jag stenhårt på.

Hehe, stackars hästar :p
Jag tycker att upp till c-ponnier är ganska lagom att hantera. Sen börjar de bli stora :angel:
Har bara haft fjordingar och islandshästar själv innan, förutom surtant då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 112
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 763
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
165
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår