Sv: För ful för kille?
Vad många kloka människor det finns!! Tack för alla svar, mycket som är bra att få höra..
Jag skrev att gångerna jag visat mig utan foundation går att räkna på en hand, men när jag tänker efter så är det ju inte riktigt så allvarligt alltid.
Hemma på landet så kan jag ju oftast gå på promenad t.ex. och stanna och prata med passerande utan att ha lagt på ett uns av smink. Så fort som jag känner att huden är bättre under somrarna t.ex, så njuter jag av att kunna fara och handla ibland med t.ex. kanske bara lite puder på näsan på sin höjd.
Egentligen tror jag att även om jag i dagsläget är väldigt noga med att försöka visa mig från mig bästa sida för honom på alla sätt, främst personlighetsmässigt ändå, så skulle jag inte stå ut i längden med att alltid försöka dölja min osminkade sida. Vi träffas ju bara än och har gjort det under en längre period, men ju mer vi lär känna varandra och kan slappna av tillsammans så tror jag också att jag kommer kunna våga visa "sämre yttre kvalitéer" av mig själv.
Och som flera sa, skulle han då tycka mindre om mig för att jag inte är lika snygg osminkad så är han nog ändå inget att ha...
Jag tror att det har varit en lite extremare period med krav på mig själv och utseende, just pga. honom. Har varit rädd för att han ska tappa intresset helt enkelt, och just eftersom jag tycker så grymt mycket om honom så har jag velat ha "bästa möjliga förutsättningar" eller vad man ska säga, för att från början fånga hans intresse.
Sen så är självförtroende och att känna att man ser bra ut, tyvärr oftast väldigt sammankopplade för min del. Känner jag mig snygg så visar jag mig från min bästa sida helt enkelt och kan vara mig själv - väldigt framåt, spontan, glad och rolig!.. Så med det har det blivit extra viktigt för mig att vara sminkad när jag är med honom.
Jag kan inte minnas att jag varit riktigt lika "snyggfixerad" när ja varit med andra killar som jag är med honom. Han är egentligen inte riktigt "modell-snygg," vänner som har sett foton på honom har mer reagerat; " Jamen han ser ju snäll ut." Däremot ser han alltid extremt välvårdad och stilig ut i vardagen, och enligt mig så är han ju faktiskt extremt snygg, så jag antar att det kanske satt lite press på att jag måste hålla mig på "samma nivå", ish...
Hazel hade en bra poäng med hur jag själv känner för honom. När han själv hade ganska mkt problemhy en dag så kunde jag ändå inte slita ögonen från honom, just för att jag ändå tyckte han var såå himla fin!.. ^^ Jag kan faktiskt inte tänka mig något som skulle få mig att totalt tappa intresset, så starkt känner jag för honom..
Vet ni vad, bara för att utmana mig själv i att börja visa mitt osminkade jag mer, så har jag tagit några grymt fräscha morgonbilder att visa upp här nedan! Huden känns dock
Mycket bättre än vad den brukar va just idag och min högra sida som jag inte visar är värre, så bra mkt sämre kan de va. Andra osminkade bilden är dessutom tagen med en mkt älskvärd kamerafunktion med ngt typ av filter..:P =)
Be nice...
Efter: