Folk som släpper fram sina hundar..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kiowa_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 4 627
Sv: Folk som släpper fram sina hundar..

Har inte läst hela tråden men kan bara hålla med.

När någon gör så säger jag till dem att sluta genast. Jag har inte direkt gjort mig nära vän med alla hundägare här i krokarna eftersom jag blivit irreterad på dem. Men mig kvittar det. Mina hundar leker med bestämda kompisar och inga andra.

mmm, mina har en kompis. Räcker. de härjar så med varann så.. och den där lilla djävulen kommer aldrig å få bli kompis med dem iaf.. :mad:

Jag är ju jätterädd att min jycke ska flyga på någon annan hund som svarar upp då min trissar upp sig lite väl.
Om han är hanhundsaggressiv vet jag inte och tänker inte testa.

Därför släpper jag bara honom när jag är på egen mark eller djupt inne i skogen.
Häromkvällen - en mycket mörk kväll - är dock gubben ute och kissar kväll med jycke i koppel, dom är 100 m från tomten.

Som från ingenstans dyker en hund upp och flyger på vår .
Hund blir naturligtvis överraskad och det blir ett jäkla liv.
Gubben håller i sin ända av kopplet och kan bara konstatera att hundarna bråkar - han ser bara en hög m hundar. Nu anländer den andras matte? och får tag på sin hund, säger ursäkta och går.
Vi vet inte vem det var eller om det gick bra med den andra hunden - vår var ok.
Vi har ju inte mycket grannar så varför inte höra av sig och fråga hur det gick.

Ja, man kan ju faktiskt höra av sig senare å kolla så allt är okey. Kan väl förstå att folk blir lite chockade och inte vet vad de ska säga just då..
Men jag tycker faktiskt att han borde haft bättre koll på sin hund. Är jag ute och går med mina och möter någon så ser jag ju till å hålla i kopplet. Ska jag låsa upp dörren och vet att det är hundar i närheten så väntar jag väl tills de gått om jag har händerna fulla.. :crazy:

Jag blir också så trött på alla dessa som släpper fram sina kopplade och lösa hundar. De tror att man vill att ens hund ska hälsa på allt och alla. Det värsta är när man ser en jätte ovårdad hund och ser att den är på väg mot en. Jag vill VERKLIGEN inte att min hund ska hälsa på en sådan då jag anser att kan man inet sköta om sin hund så bryr man sig nog inte om vad den går med för skit.
Sen alla dessa som har sina hundar lösa utan att de lyder för fem öre. De rusar fram till ens hund och ägaren skiker.. den är inte farlig. Jag strunat i om den inte är farlig, jag vill endå inte ha dit den till min hund.

Sen tar många förgivet att eftersom jag oftast går med min hund lös så vill den ju hälsa på alla. Då det kommer en hund kallar jag in min och ber honom gå fot tills vi kommit förbi hunden och en bit bort. Han går INET fram till andra hundar om inte jag säger att han får det. tyvärr tror många att eftersom min är lös så kan du ju släppa fram sina till min hur som hellst. Det betyder inte att jag vill det då jag ju inet släpper fram min hund.

Det värsta var när vi för en månad sen blev överfallna av en arg stor rottweiler. Min hund lekte med två andra hundar bakom vårt hus. Det kom två stora hundar en bit bort men inga av våra hundar sticker dit då de lyssnar på oss. Den ena hunden sticker till osss och skiter totalt i vad dess ägare skriker åt den. Han hoppar på min hund som jag lyckas få upp och när han inte kommer åt min hund börjar jag gå på mig. Han bet mig två gånger i armen och hade jag inte hunnit få upp hunden hade jag nog inte haft en hund idag.

Ägaren kom inte ens och hämtade sin hund utan bara stod och skrek. Jag fick långt om länge tag i hundens strypkedja och fick ner min på marken och bad honom stanna. Jag drog bort hunden till ägaren och det ända de sa då jag berättade att jag blivit biten var att vad då vi hade ju också våra hundar lösa.....

Han bet mig två gånger i armen och hade jag inte hunnit få upp hunden hade jag nog inte haft en hund idag.
Jag drog bort hunden till ägaren och det ända de sa då jag berättade att jag blivit biten var att vad då vi hade ju också våra hundar lösa.....

:eek::eek: men herre gud, va finns de för folk!? anmälde du?

:eek::eek: men herre gud, va finns de för folk!? anmälde du?

Ja jag pratade med polisen. Tyvärr var det familjens döttrar som var ute och jag har ännu inte lyckats få tag i ägarna för att prata med dem. Jag ville vänta att lägga in en hel polisanmälan tills jag pratat med dem och se vad de säger. De ska inte ha sin jäkla hund lös när den attakerar människor och hundar.

Nej, sånna hundar ska inte va lösa.. speciellt inte om den tom biter folk :crazy:
Nej.. finns så mkt som kan hända när fel hundar kommer lösa..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 284
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna