Han är det! Man kan stå och klia den där mjuka pälsen hur länge som helst!Han ser ju typ sammetslen ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är det! Man kan stå och klia den där mjuka pälsen hur länge som helst!Han ser ju typ sammetslen ut
Jag gav vår lille maskmedel idag, och han är tio veckor. Jag hade precis missat det med tiden! För det är väl åtta veckor som gäller?...som har fått maskmedel idag. Det var inte helt illa tror jag, även om hon gjorde lite grimaser till att börja med
Visa bifogad fil 94568
Tror vi gav Maggan förra året när hon var 8 veckor och Ella ska också få nu vid åtta veckor på rekommendation av veterinären. Så 8 känns som det stämmer rätt bra.Jag gav vår lille maskmedel idag, och han är tio veckor. Jag hade precis missat det med tiden! För det är väl åtta veckor som gäller?
Jag minns inte från förra året.
Jag gav vår lille maskmedel idag, och han är tio veckor. Jag hade precis missat det med tiden! För det är väl åtta veckor som gäller?
Vid 8 och 16 veckor brukar man geJag gav vår lille maskmedel idag, och han är tio veckor. Jag hade precis missat det med tiden! För det är väl åtta veckor som gäller?
Då hoppas vi att det kommer att fungera för mig med. Attans att jag missade. Jag borde väl göra det igen om åtta veckor från och med idag i så fall?Tror vi gav Maggan förra året när hon var 8 veckor och Ella ska också få nu vid åtta veckor på rekommendation av veterinären. Så 8 känns som det stämmer rätt bra.
Ja stämmer nog rätt bra detDå hoppas vi att det kommer att fungera för mig med. Attans att jag missade. Jag borde väl göra det igen om åtta veckor från och med idag i så fall?
Vilken härlig luggJag vill att det ska synas lika tydligt på min, men det är knappt nån nyansskillnad. Lutar åt att hon blir lik sin mor.
Visa bifogad fil 94284
Vilken härlig lugg
Men så söt
Så mycket vitt! Har pappan mycket vitt?Så, nu ska jag väl våga mig in i denna tråd också.
Mitt sto fölade ett fantastiskt stoföl i måndags kl 21.20. Uppe på benen kvickt, hittade juvret fort men fick ändå flaska för att jag ville vara hundra på att hon fick i sig. Bajsade efter någon timme och allt kändes som det var frid och fröjd. Hela natten gick bra.
Sen i går strax innan lunch upptäckte jag att hon hade lite svårt att bajsa. Efter konsultation med veterinär blev det klyx och delade även på sto och föl några minuter för att få henne lite upprörd.
Hjälpte lite men ringde ut distriktarn i alla fall.
Diagnos: lite lite uttorkad (kissade fortfarande så vätska har hon fått i sig) men att det var trevligt att få komma ut till ett så friskt föl.
Dropp och lite kramplösande och så ska jag fodra på stoet så hon släpper till mer mjölk. I övrigt var veterinären nöjd med allt, värden, lungor, hjärta, beställning etc. Så det var skönt.
Idag mår hon helt bra, pigg och glad och har busat en stund i hagen. Nu inne och sover igen.
Så nu håller vi tummarna att det håller i sig så här. Fölet är i alla fall allt jag önskat. Brun med vitt i ansiktet och två vita ben.
Nu är det bara ett namn som saknas...
Visa bifogad fil 94554
Den lilla bakom världens bästa mammahäst jag är så stolt över min fantastiska Empa som tagit rollen som mammahäst på bästa tänkbara vis.
Vad tror du dom säger om jag kommer med haflingern och min Magic Park? dom kommer få första priset i charm iallafallFick mail igår av min avelförening om fölbedömningsdatum. Funderar på iaf visa två st. Vill egentligen visa minst en till men om det stoet är dräktigt så tror jag inte att jag ”vågar” åka iväg med henne då hon är lite av en stirrhöna i början av dräktigheten
Fler som har tänkt att visa?
Dom ska inte säga ngt negativt iaf om det var det du tänkte på utan bara bedöma det dom serVad tror du dom säger om jag kommer med haflingern och min Magic Park? dom kommer få första priset i charm iallafall
Nej då, jag tror alla skulle vara positiva haflingern charmar alla och jag tror Nova är likaDom ska inte säga ngt negativt iaf om det var det du tänkte på utan bara bedöma det dom ser
Det är inte liv eller död eller ngt som har ngn inverkan på resten av fölets liv. Tycker mest det är en kul grej att göra i väntan på att dom ska växa upp