Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har visat 6 månaders föl utan något negativt. Är det ett hopp eller gångartsföl?Jag skulle kunna tänka mig att visa min då jag tycker han är över förväntan. Det som gör mig tveksam är att han kommer vara över 4 månader och kanske inte till sin fördel Hur tänker ni där?
Fick mail igår av min avelförening om fölbedömningsdatum. Funderar på iaf visa två st. Vill egentligen visa minst en till men om det stoet är dräktigt så tror jag inte att jag ”vågar” åka iväg med henne då hon är lite av en stirrhöna i början av dräktigheten
Fler som har tänkt att visa?
Vi skall nog vara med. Vår kommer att vara fyra månader lite drygt. Bara för att det är roligt, alltså.Jag skulle kunna tänka mig att visa min då jag tycker han är över förväntan. Det som gör mig tveksam är att han kommer vara över 4 månader och kanske inte till sin fördel Hur tänker ni där?
Det är ett gångartsföl. Får väl avvakta och se hur han utvecklasJag har visat 6 månaders föl utan något negativt. Är det ett hopp eller gångartsföl?
Tänker att man kan visa oavsett ålder eftersom det är inte är lika ”viktigt” som ett treårs men det känns kanske inte lönt om fölet är i en grov växtfas och mest är trött
Tre månader, tycker jag.Vid vilken ålder är fölen generellt som finast att visa?
När dom är jämna i kroppenVid vilken ålder är fölen generellt som finast att visa?
Jag hade inte tänkt visa innan hon föddes, men känner mig lite sugen nu. Men det känns som lite stort projekt att göra bara för att det hade varit kul. Jag har ju bara tänkt behålla henne själv, så har egentligen inget ”behov” av visningFick mail igår av min avelförening om fölbedömningsdatum. Funderar på iaf visa två st. Vill egentligen visa minst en till men om det stoet är dräktigt så tror jag inte att jag ”vågar” åka iväg med henne då hon är lite av en stirrhöna i början av dräktigheten
Fler som har tänkt att visa?
Aria har också börjat byta pälsen i huvudet, men det är inte så stor skillnad i färgenGlasögonen just nu Visa bifogad fil 94631
Klart du ska visa Har du så att du kan få hjälp? Tycker det är rätt kul att jämföra med vad dom får på fölbedömningen vs treårsJag hade inte tänkt visa innan hon föddes, men känner mig lite sugen nu. Men det känns som lite stort projekt att göra bara för att det hade varit kul. Jag har ju bara tänkt behålla henne själv, så har egentligen inget ”behov” av visning
Det där är ju solbrillorKänner igen det.
Visa bifogad fil 94649
Det är klart. Vissa är begåvade att växa så fint och jämnt att det nästan är overkligt.När dom är jämna i kroppen
Alla växer olika så jag tycker det är svårt att säga en exakt månad.
Ungefär så tänkte jag med. Bara rent nöje, och faktiskt en tidig miljöträning.Klart du ska visa Har du så att du kan få hjälp? Tycker det är rätt kul att jämföra med vad dom får på fölbedömningen vs treårs
Skall bli så roligt att se hur hon utvecklas! och hur färgen blir Så fin!Hon är väldigt orädd o kutar runt en bra bit från morsan i hagen, o haflingern bryr sig inte alls? Inte en enda gång har hon gått eller travat efter henne när hon sätter av. Hummar eller gnäggar lite efter henne ibland bara. Knappt.
Sprang i i tråden och fick en kyss ikväll också. Blev efter det lite mera mammig.
Men namnet är iallafall bestämt tror jag, och för förstås gången stog hon stilla för en ordentlig bild. 3 dagar gammal idag!
Junovia
Visa bifogad fil 94586
Jo, min syster har visat några av sina föl så hon kan hjälpa mig.Klart du ska visa Har du så att du kan få hjälp? Tycker det är rätt kul att jämföra med vad dom får på fölbedömningen vs treårs
Idag fick finaste Gimmie somna in. Benet utvecklades inte som tänkt så det fanns inget mer att göra. Ska åka ner och hämta hem mamman imorgon. Hon skulle få ett dygn tillsammans med fölet i boxen innan hon ska åka hem. Blir en tung resa.