Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte inte Leia blivit så mycket större senaste tiden. Tills jag såg henne dia. :nailbiting:

FC97FCF6-E9BE-43B0-B291-7B34EBEEF196.webp

Idag fick finaste Gimmie somna in. Benet utvecklades inte som tänkt så det fanns inget mer att göra. Ska åka ner och hämta hem mamman imorgon. Hon skulle få ett dygn tillsammans med fölet i boxen innan hon ska åka hem. Blir en tung resa.💔💔💔💔
Så sorgligt, beglagar förlusten! ❤️
Vi fick ju en prematur med outvecklade ben för två år sedan, inte roligt alls 💔

Nopreza växer som bara den. 😃
Hon verkar ha fått ett fantastiskt temperament och är så himla lätt att ha med att göra. Social, verkar lättlärd och inte det minsta osäker. Blir hon rädd för något stannar hon och tittar och sen fram och undersöker.
Nu var ju även mamma och mormor väldigt lätta i all hantering, kul när man ser att det har nedärvts.😉
Är verkligen jättenöjd med henne.

Tyvärr kommer hon nog inte få någon lekkompis i sommar.😕
Hon skulle gått med ett annat sto och föl, men när de gjorde träckprov hade de fått stora blodmasken. Vågar inte lämna min där nu med risk att få hit skiten.🙄

20220708_161210.webp

Nopreza växer som bara den. 😃
Hon verkar ha fått ett fantastiskt temperament och är så himla lätt att ha med att göra. Social, verkar lättlärd och inte det minsta osäker. Blir hon rädd för något stannar hon och tittar och sen fram och undersöker.
Nu var ju även mamma och mormor väldigt lätta i all hantering, kul när man ser att det har nedärvts.😉
Är verkligen jättenöjd med henne.

Tyvärr kommer hon nog inte få någon lekkompis i sommar.😕
Hon skulle gått med ett annat sto och föl, men när de gjorde träckprov hade de fått stora blodmasken. Vågar inte lämna min där nu med risk att få hit skiten.🙄

Visa bifogad fil 94787
Min kommer nog inte heller att få någon kompis 🙁 Var bor du? 😁

Oj! 😁 men fortfarande himla söt!
Mycket franskt i den där 😂🙈 Kan inte ge Mamsen mindre mat heller.Och betet är snart uppätet men tydligt så får det i sig ändå så det klarar sig 🙃 Husse var orolig att det inte skulle ha gräs i sommar då mycket av hagen är förstört pga av isen som var i vintras, tror han kan vara lugn 😂

Calle har inatt varit i krig eller nåt. Han har hittat nåt i boxen, jag vet inte vad eller var, så han har dragit bort päls i pannan (och är lite huvudskygg nu för det gör väl ont), lite blod på benet och så blod i ena näsborren. Paniken började välla upp i mig men såg förvisso inte blodet på benen eller i näsborren förrän jag släppte ut de i hagen.
Jag hämtade termometer och papper, torkade honon i näsborren och det kom inget mer blod, o så tog jag tempen på i rumpan, lös i hagen, utan problem. Ingen feber. Diar osv som vanligt. Men ska kolla honom lite oftare idag.

Det där med att bli gråhårig bara fortsätter..

Calle har inatt varit i krig eller nåt. Han har hittat nåt i boxen, jag vet inte vad eller var, så han har dragit bort päls i pannan (och är lite huvudskygg nu för det gör väl ont), lite blod på benet och så blod i ena näsborren. Paniken började välla upp i mig men såg förvisso inte blodet på benen eller i näsborren förrän jag släppte ut de i hagen.
Jag hämtade termometer och papper, torkade honon i näsborren och det kom inget mer blod, o så tog jag tempen på i rumpan, lös i hagen, utan problem. Ingen feber. Diar osv som vanligt. Men ska kolla honom lite oftare idag.

Det där med att bli gråhårig bara fortsätter..
Min kuta in i staketet två gånger igår. Tror den är suicid. Hon är bara ute under uppsikt men hur ska jag våga lämna henne nånsin 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 988
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama